کانون‌های مساجد بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 07:59
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌دره گفت: کانون‌های مساجد دارای ظرفیت مکفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بالاخص در مناطق محروم و روستایی هستند.

زهرا باقرزاده شامگاه دیروز (سه‌شنبه ۲ مرداد ماه) در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان خرم‌دره ۲۳ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد تاسیس شده است، عنوان کرد: علی‌رغم این موضوع برخی از کانون‌های مساجد در شهرستان غیرفعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است با بررسی دلایل راکد بودن کانون‌های مساجد، زمینه برای فعال شدن این کانون‌ها فراهم شود، تصریح کرد: لازمه تحقق این موضوع نیز مشارکت جمعی است.

او با یادآوری این نکته که کانون‌های مساجد دارای ظرفیت مکفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بالاخص در مناطق محروم و روستایی هستند، ادامه داد: با توجه به همین موضوع لازم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان نیز در این دیدار اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با ثبت فعالیت‌های تابستانی مسجد خود در سامانه بچه‌های مسجد از حمایت مالی ستاد کانون‌های مساجد بهره‌مند شوند.

محسن اسلامی با اشاره به برخی از طرح‌های اجرایی در کانون‌های مساجد، تاکید کرد: طرح مسجد کانون نشاط ویژه کانون‌های مساجد و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجدی طراحی و در طول تابستان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از همراهی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه برای فعال کردن و رونق بخشیدن به فعالیت کانون‌های مساجد استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.