انهدام اعضای باند کلاهبرداری حرفه‌ای در زنجان

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 10:00
رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری حرفه‌ای با ۳۰ نفر مالباخته به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی‌های صورت گرفته معلوم شد شاکی پس از رویت آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به واریز مبلغ ۵ میلیارد ریال به عنوان بیعانه به حساب فروشنده کرده و پس از آن جواب‌گوی تماس‌های مالباخته نبوده، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان ابهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، ۲ متهم به‌هویت‌های معلوم در یکی از  استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتای شهرستان ابهر دلالت داده شدند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شدند، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و اظهار کرد: با درج تصاویری از خودروهای مدل بالا، در سایت آگهی محور پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ خودروی خریداری شده تلفن همراه را خاموش می‌کردیم.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال در سراسر کشور با این شگرد اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا از متهمان دستگیر شده تعداد ۱۵۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵۳ کارت بانکی، ۵۷ کارت هدیه و ۳۱ قطعه سیم کارت و مقادیری ارز خارجی کشف و ضبط شد.

موسوی با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، اقدام به وسوسه و فریب کاربران فضای مجازی می‌کنند، افزود: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی توجه نکنند و از پرداخت بیعانه تحت هر شرایطی خودداری کرده و در صورت تصمیم به خرید کالا با مراجعه حضوری و رویت کالا اقدام به پرداخت وجه معامله و تحویل کالا کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه علیرغم توصیه‌های پلیس فتا در خصوص خریدهای آنلاین، متأسفانه همچنان افراد، فریب آگهی‌های وسوسه‌کننده در سایت‌های خرید و فروش کالا را می‌خورند و هدف کلاهبرداران قرار می‌گیرند، افزود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.