کلاهبرداری در زنجان به بهانه تحصیل در رشته پزشکی کشور ترکیه

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 11:00
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: در پی شکایت تعدادی از خانواده‌های زنجانی از فردی که با وعده قبولی در دانشگاهی در ترکیه از آنان کلاهبرداری کرده بود، فرد متهم دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری توسط یک نفر با وعده  ثبت‌نام فرزندانشان در دانشگاه پزشکی ترکیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شده متهمه یک زن بوده و با رفتارهای متقلبانه خود را رابط دانشگاه علوم پزشکی کشور ترکیه در ایران معرفی کرده و با این شیوه و شگرد، اقدام به کلاهبرداری از سه نفر کرده است.

او افزود: این سه نفر بعد از پرداخت مجموعا ۳۰ میلیارد ریال به این کلاهبردار و پس از اعزام به کشور ترکیه، بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که متهمه با استفاده از عوامل خود در ترکیه این افراد را به اسم دانشگاه پزشکی در کلاس‌های آموزش زبان ثبت‌نام کرده و نهایتا از آنها کلاهبرداری کرده است.

آدینه‌لو عنوان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این کلاهبردار در بهمن ماه ۱۴۰۲ توسط پلیس ترکیه  به جرم پولشویی و راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی دستگیر و سپس از آن کشور دیپورت و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و به صورت مخفیانه و با نام مستعار "زهرا" در شهر تبریز سکونت دارد که موضوع دستگیری وی به جد در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی و پلیسی محل اختفای این کلاهبردار حرفه‌ای در یکی از شهرهای همجوار شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد که در تحقیقات اولیه به جرم خود اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اعتماد نابه‌جای شهروندان به این دسته از افراد آن هم با این‌گونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.