رُز هلندی پر مشتری‌ترین گل در همدان

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 11:26
رئیس اتحادیه گل‌فروشان همدان گفت: رُز هلندی و گلایول یکی از پرفروش‌ترین و پرمشتری‌ترین گل‌ها در واحدهای گل فروشی سطح همدان است.

علی روشن فرزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان همدان دارای ۹۰ واحد گل فروشی با اشتغال میانگین ۱۸۰ نفر بوده که از این تعداد از واحدهای گل فروشی، ۸۰ واحد آن دارای پروانه کسب هستند.

وی با بیان اینکه خرابی و ضایعات گل و نیز گرانی گل از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های واحدهای گل فروشی به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: گل مورد نیاز گل فروشی‌های همدان  از بازار گل تهران تامین می‌شود که در این رابطه گرانی گل یکی از بزرگترین مشکلات گل فروشی‌ها شده و بازار گل تهران  به صورت نقد هزینه خرید گل را از گل فروشی‌ها درخواست می‌کند در غیر این صورت گل مورد نیاز را در اختیار گل فروشی‌ها قرار نخواهد داد.

روشن فرزاد ادامه داد:  یکی از دیگر مشکلات برخی  از واحدهای گل فروشی همدان که از بازار گل تهران دارای سهمیه هستند و گل را با قیمت  ارزان تر تامین می‌کنند این است که سهمیه گل آنان بدون توجه به ایام از جمله ایام محرم و صفر به آنان تحویل داده می‌شود که در چنین مناسبت‌هایی معمولا مشتری گل بسیار کم بوده و گل‌ها با خرابی مواجه شده و دورریز می‌شود .

وی روز ولنتاین، روز مادر و عید نوروز را از جمله پرفروش‌ترین ایام سال برای گل فروشی‌ها دانست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر شاخه گل رز از ۱۷ تا ۳۵ هزار تومان در واحدهای گل فروشی سطح همدان به فروش می‌رسد.

روشن فرزاد تصریح کرد: نمی‌توان قیمت مشخصی برای تهیه یک دسته گل مشخص کرد؛ چون هر دسته گل تعداد متفاوتی شاخه گل دارد یا روش بسته‌بندی و تزئین از گل فروشی تا گل فروش دیگر متفاوت است و اغلب گل فروشان با توجه به مواد اولیه ای که از آن استفاده می شود، قیمت دسته‌گل را مشخص می‌کنند.

وی تصریح کرد: گل رز به عنوان‌ محبوب ترین گل های شاخه بریده مصرف خوبی دارد و حتی به صورت تک شاخه هم استفاده می‌شود به همین دلیل یک گل لوکس و باکلاس شناخته شده است و در مناسبت‌های مختلف اوج‌گیری  خرید این گل بالاتر از سایر گل‌ها به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.