تولید ۶۰ درصد نیاز بذور گواهی شده گندم آبی استان در نهاوند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 16:38
همدان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سالانه ۶۰ درصد از نیاز بذری کشاورزان استان به بذور گواهی شده گندم آبی در نهاوند تولید و تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، توکل آبشناس از وجود سه ایستگاه تولید بذر گندم آبی در شهرستان نهاوند خبر داد و اظهار کرد: نهاوند هر ساله حدود ۶۰ درصد از نیاز بذری کشاورزان استان به بذور گواهی شده گندم آبی را تولید و تأمین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های تولید بذر گواهی شده گندم آبی نهاوند تاکنون ۵ هزار تن بذر از مزارع پرورشی و مادری طرف قرارداد، تحویل گرفته است افزود: این مهم برای انجام مراحل بوجاری و ضدعفونی بذور گواهی شده گندم آبی مورد نیاز کشاورزان استان در سال زراعی آینده انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند آغاز سال زراعی آینده را از ۱۵ شهریور ماه اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به خرید گندم مزارع نهاوند گفت: تاکنون خرید گندم در این شهرستان از مرز ۶۵ هزار تن عبور کرده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد دارد.

آبشناس همچنین خاطرنشان کرد: خرید گندم توسط سه مرکز خرید مورد تأیید اداره کل غله و سه ایستگاه تولید بذر، در نهاوند انجام می‌شود.

وی از پیش‌بینی خرید ۸۰ هزار تنی گندم در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری رشد خوب حدوداً ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در پایان اظهار کرد: علاوه بر رشد کمی، کیفیت گندم تولیدی در شهرستان نهاوند از مرغوبیت خوبی برخوردار است که گواه این ادعا نانوایان سطح استان هستند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.