مدرسه تابستانه دارالعلم گامی در جهت گسترش تعاملات علمی است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 16:58
مشهد- رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم گامی در جهت گسترش تعاملات علمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید طالبی ظهر چهارشنبه در نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، به ویژگی‌های این مدرسه اشاره و اظهار کرد: این مدرسه به عنوان یک تشکیلات علمی ایجاد شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: امام‌رضا (ع) نقش اساسی در ترویج علم و دانش داشتند و حضور ایشان در ایران یک انقلاب فرهنگی و علمی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) با مناظرات و تعالیم خود، شاگردان بزرگی پرورش دادند، افزود: پس از شهادت ایشان، مدارس متعددی در اطراف حرم مطهر ایشان شکل گرفت.

طالبی به اهداف برگزاری این مدرسه اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این مدرسه، استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس برای ترویج معارف نبوی، رضوی و اهل‌بیت (ع) است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تشکیل پنج مدرسه دارالعلم گفت: امسال با آسیب‌شناسی و تجربه سال قبل و تعامل با اساتید خبره، برنامه‌ریزی شده و از اساتید و مراجع عظام تقلید و سایر اساتید از قم و تهران دعوت شده است.

وی همچنین از ایجاد دفتر دارالعلم در نجف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم در بلندمدت، با حوزه علمیه نجف نیز تعاملات علمی داشته باشیم.

طالبی حضور اساتید از کشورهای مختلف را نقطه قوت این دوره آموزشی عنوان کرد و گفت: از این فرصت تابستان برای انجام تعاملات علمی، بیشتر استفاده خواهیم کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.