کشف بیش از ۶ کیلوگرم ماده روان گردان شیشه در تبریز

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 19:18
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از کشف مقدار ۶ کیلو و ۲۴۸ گرم شیشه در تبریز خبر داد.

سرهنگ حسین امیدی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع شیشه در تبریز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی افراد مورد نظر و خودروی مورد استفاده برای حمل محموله شیشه را شناسایی نمودند که در بازرسی از این خودرو ها ۶ کیلو و ۲۴۸ گرم شیشه کشف شد.

وی گفت: در این راستا تعداد ۳ نفر قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند همچنین تعداد ۳ دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

توقیف محموله میلیاردی تنباکوی قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف محموله تنباکوی قاچاق از یک دستگاه سواری پراید به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کنترل خودروهای عبوری مامورین گشت تلفیقی پلیس آگاهی و یگان امداد این فرماندهی در یک از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی به عمل آمده از خودرو مذکور تعداد ۲ هزار و ۴۷۰ بسته تنباکوی میوه‌ای قلیان قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این محموله حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و خودروی مربوطه نیز به پارکینگ انتقال یافت.  

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با انواع قاچاق، از شهروندان خواست با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

دستگیری سارقان خودرو در تبریز

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری ۲ سارق حرفه ای و سابقه دار خودرو و کشف خودرو های سرقتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در تبریز خبر داد. 

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت های خودرو موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

وی افزود: با در نظرگرفتن قاعده طلایی و حضور کارآگاهانم در صحنه‌های جرم و بررسی شیوه و شگردهای مجرمین تحقیقات میدانی و همه جانبه آغاز که در نهایت مشخص گردید سارقان سابقه دار به هویت‌های معلوم اقدام به سرقت نموده‌اند که با اخذ مجوز از مرجع قضایی طی یک عملیات منسجم پلیسی متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شدند.

سرهنگ سلطانی عنوان کرد: هر چند متهمان در ابتدا منکر بزه‌های ارتکابی بوده لیکن پس از ارائه دلایل و مدارک مستند و مستدل در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲ فقره سرقت خودرو معترف که خودرو های سرقتی مکشوفه نیز پس از طی فرایند قانونی تحویل مالباختگان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه متهمان پس از بازسازی صحنه سرقت‌ها به مراجع قضایی تحویل و با صدور قرار تامین متناسب روانه زندان شدند، بیان کرد: سهل انگاری مالکان وسائط نقلیه و عدم رعایت نکات امنیتی از عوامل زمینه ساز سرقت است و شهروندان هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

دستگیری سارق خانه باغ ها با ۱۲ فقره سرقت در مرند

فرمانده انتظامی مرند از شناسایی و دستگیری سارق خانه باغ‌ها با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ علی اسدیان درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از خانه باغ‌ها در سطح شهرستان مرند موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مرند افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی، اظهار کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت از خانه باغ‌ها در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.