سال گذشته معادل پنج سال گذشته، فضای سبز تبریز توسعه یافته است

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 19:19
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با تشریح اقدامات این سازمان گفت: سال گذشته ۱۰۷ هکتار به فضای سبز تبریز اضافه شده و معادل پنج سال اخیر فضای سبز تبریز افزایش یافته است.

سیامک آسیایی در سی‌ و چهارمین نشست کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور اظهار کرد: مطابق استانداردهای جهانی سرانه فضای سبز شهرهای دنیا ۲۰ الی ۲۵ متر مربع اعلام شده است و در سال ۱۴۰۱ سرانه فضای سبز تبریز ۱۶.۱۶ مترمربع بود که با همت شورا و شهرداری هدفگذاری توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز کلید خورده است.

وی با اشاره اینکه شهرداری تبریز از تمامی ظرفیت‌های خود از جمله تملک و احیا باغات برای توسعه فضای سبز بهره می‌برد، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲، فضای سبز شهر تبریز ۱۰۷ هکتار توسعه یافته و موجب افزایش نیم مترمربعی سرانه فضای سبز شده است.

آسیایی از کاشت و توسعه ۳۵ هکتاری فضای سبز از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد و گفت: مطالعات تدوین طرح جامع آب خام تبریز، ساخت تندیس شهدای محراب شامل آیت الله شهید مدنی و شهید آیت الله قاضی طباطبایی، ساخت ۳۲ سردیس، طراحی و ساخت مجسمه هایپررئال استاد شهریار از جمله اقدامات این سازمان خواند.

سیامک آسیایی افزود: مجسمه برنزی مشاهیر و مفاخر شامل استاد شهریار، استاد باغچبان، سردار شهید باکری و مجسمه یادمان پروین اعتصامی در حال ساخت است.

وی از حذف ۲۷ هکتار چمن حذف و جایگزینی با گونه‌های گیاهی سازگار در ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: مدیریت منابع آب خام و کاهش هدر رفت آب در دستور کار سازمان قرار دارد.

ابوالفضل کریمیان دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع کلانشهرهای کشور نیز با بیان اینکه انتقال تجارب بین کلانشهرها،تدوین و بازسازی قوانین مربوط به شهرداری‌ها از اهداف مهم تشکیل مجمع کلانشهرهای کشور بود، اظهار کرد: ۲۰ کلانشهر کشور در مجمع کلانشهرها عضو هستند و چالش‌ها و موضوعات راهبردی شهرداری‌ها با همفکری و همدلی وزارت کشور در مجمع کلانشهرها قابل حل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبری، وی با بیان اینکه نشست کمیته سیما و منظر کلانشهرهای کشور به رفع چالش‌ها و شناسایی موانع فراروی حوزه فضای سبز کمک می‌کند، تصریح کرد: این نشست‌ها موجب ایجاد هم افزایی و کمک در تدوین دستورالعمل‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.