نوری شاهین بدل خودش را برای دورتموند پیدا کرد

ورزش سه پنج شنبه 04 مرداد 1403 - 05:04
کی‌یل واتین، هافبک جوان بورسیا دورتموند، می‌تواند نوری شاهین بعدی این تیم باشد.

به گزارش "ورزش سه"، کی‌یل واتین، هافبک ۱۸ ساله بورسیا دورتموند، در آستانه انفجار است. این جوان بااستعداد که در ۷ می ۲۰۲۴ صبح امتحان نهایی ریاضی خود را پشت سر گذاشت، عصر همان روز خود را به پاریس رساند تا شاهد بازی تیم محبوبش، دورتموند، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد. او همچنین در فینال این رقابت‌ها که با شکست ۰-۲ مقابل رئال مادرید در لندن پایان یافت، در ترکیب تیم حضور داشت. حال واتین مصمم است تا توانایی‌های خود را در بزرگترین صحنه فوتبال به نمایش بگذارد.

این هافبک یکی از ستارگان جوان دورتموند است و تا سال ۲۰۲۸ با این تیم قرارداد دارد. او همچنین از حمایت کامل مربی جدید تیم، نوری شاهین، برخوردار است. شاهین خود در ۱۶ سالگی به تیم اصلی دورتموند پیوست و مدتی طولانی جوان‌ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا بود. او اکنون تمام امید خود را برای آینده دورتموند روی واتین بسته است.

2057962

شباهت‌های زیادی بین این دو بازیکن وجود دارد. واتین همانند شاهین نقش یک بازیساز را در خط میانی ایفا می‌کند. قدرت‌های او شامل بازی‌های عمقی، نفوذ به عمق دفاع حریف و پاس‌های دقیق است. شاهین قصد دارد بازی دورتموند را از طریق مرکز زمین بهبود بخشد و این دقیقا نقطه قوت واتین است. با این حال، برای رسیدن به سطح بالاتر، او باید هوشمندتر بازی کند و اشتباهات در بازی ریسکی خود را کاهش دهد.

شاهین که پیش از این به عنوان دستیار مربی با استعدادهای جوان دورتموند کار کرده بود، جلسات فردی زیادی نیز با واتین داشته است. پرورش بازیکنان جوان بخشی از برنامه جدید او و لارس ریکن، مدیر ورزشی جدید باشگاه است. ریکن نیز از واتین تعریف زیادی کرده است: «کی‌یل فصل گذشته به طور چشمگیری نشان داد که می‌تواند در این سطح بازی کند. او هنوز برای بازی کردن در ۳۰ بازی آماده نیست، زیرا بسیار جوان است، اما قطعا فرصت بازی خواهد یافت. من معتقدم که نسل بعدی ما از کیفیت بالایی برخوردار است.»

شاهین در مورد بازیکنان جوان خود می‌گوید: «در باز کردن این در تلاش می‌کنیم، اما عبور از آن بر عهده بازیکنان است. آن‌ها با هم خوب کار می‌کنند و مشتاق یادگیری هستند، که این موضوع را دوست دارم.»

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.