رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار در زندان ایرانشهر

خبرگزاری مهر پنج شنبه 04 مرداد 1403 - 09:03
ایرانشهر- دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار با تلاش و میانجیگری سران طوایف و ریش سفیدان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبریان گفت: با میانجیگری سران طوایف و قاضی ناظر زندان ایرانشهر و اخذ رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از چندین سال از قصاص رهایی یافت. زندانی بند نسوان محکوم به قصاص نفس که حدود دو سال در زندان این شهرستان به سر می‌برد، با تلاش کمیته صلح و سازش، مددکاران و مسؤولین زندان در اخذ رضایت از اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

وی خاطرنشان کرد: این زندانی زن دو سال قبل مرتکب قتل عمد مرد مسلمان شده بود که به حکم دادگاه، به قصاص نفس محکوم و حدود دو سال در انتظار مجازات قصاص و تحمل کیفر بود که پیش از اجرای حکم و با تلاش مجدانه اعضا کمیته صلح و سازش، ریش سفیدان و مددکاران، سرانجام خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص نفس صرف نظر و گذشت خود را اعلام کردند.

دادستان و رئیس دادسرای عمومی و انقلاب ایرانشهر گفت: پس از قطعی شدن حکم این محکوم، تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم که اهل شهرستان خاش بودند، در دستور کار برای صلح سازش قرار گرفت، پس از برگزاری جلسه با حضور مصلحین و سران طوایف، و قاضی ناظر زندان، سرانجام پس از چندین ساعت، این پرونده منجر به گذشت و رضایت اولیا دم شد و محکوم از چوب دار قصاص رهایی یافت.

این مقام قضائی در پایان از اولیای دم و همکاری مجدانه دادستان خاش و قاضی ناظر زندان و ریش سفیدان و معتمدین تقدیر کرد

وی گفت: ظرف یک سال اخیر، از شش پرونده قصاص، پنج پرونده با اقدامات انجام شده این دادستانی، منجر به رضایت شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.