افزایش ۲۵ درصدی جمع آوری معتادان در استان همدان

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 04 مرداد 1403 - 13:06
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از افزایش ۲۵ درصدی جمع آوری معتادان و نیز معتادان متجاهر این استان در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

حمزه عبدکوند پنجشنبه ۴ مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۵۳۳ نفر معتاد و معتاد متجاهر در سطح استان همدان جمع آوری شده که  این آمار نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش ۲۵ درصدی همراه بوده است .

وی همچنین تصریح کرد: در سه ماه نخست سال  ۳۹۶۵ مورد  عملیات در رابطه با  باندهای مواد مخدر در سطح استان انجام گرفته که نسبت به مشابه سال گذشته دارای ۱۲ درصد رشد بوده است.

عبد کوند ادامه داد: در این عملیات های انجام شده  در سطح استان افزون بر ۱۱۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که در این رابطه نیز نسبت به مشابه سال گذشته دارای ۳۳ درصد رشد و افزایش کشف مواد مخدر هستیم.

  وی از افزایش ۱۲ درصدی دستگیری مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری در این استان به نسبت مشابه سال گذشته خبر داد و یاد آور شد: در سه ماهه نخست سال جاری در سطح استان همدان ۳۹۴۶ نفر در رابطه با بحث مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

عبدکوند تشدید برخورد با خرده‌فروشان، جمع آوری معتادان متجاهر را از جمله اولویت‌ها و برنامه ها در بحث برخورد با مواد مخدر دانست و گفت: میانگین کشور در بجث آلودگی به مواد مخدر ۵.۴  دهم و در استان همدان ۲.۴ دهم بوده  و استان همدان از نظر آلوده بودن به مواد مخدر در ۳۱ استان کشور جز استان ۲۳ محسوب شده که آلودگی به مواد مخدر در آن به نسبت سایر استان‌ها پایین تر است.

وی ادامه داد: با وجود پایین بودن میزان آلودگی استان همدان به مواد مخدر ، باهمگرایی های انجام شده در حال حاضر در این استان دو مرکز ماده ۱۶ در شهرستان کبودراهنگ و نهاوند دارای فعالیت هستند .

عبدکوند از ارتقا مرکز ماده ۱۶ نهاوند تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر مرکز ماده ۱۶ نهاوند دارای ۲۰۰ نفر پذیرش بوده که این ظرفیت پذیرش تا پایان سال جاری به ۴۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد ضمن اینکه مرکز ماده ۱۶ کبودراهنگ نیز  در حال ارتقا به ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستانهای اسدآباد، تویسرکان و رزن درخواست مجوز مرکز ماده ۱۶ دارند  که این امر به دلیل هزینه بالای آن برای دولت امکان پذیر نیست ضمن اینکه اولویت ما در مبحث اعتیاد توجه به پیشگیری است.

عبدکوند آموزش را از مهمترین مولفه و آیتم‌ها در پیشگیری از اعتیاد دانست، اظهار کرد: خانواده و آموزش و پرورش به ترتیب بیش از هر نهادی از نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد برخوردار هستند.

وی با تاکید بر آموزش رایگان معتادان متجاهر بهبود یافته توسط فنی حرفه‌ای شهرستان اسدآباد، بیان کرد: بهزیستی در پرداخت تسهیلات برای پایداری شغل این معتادان متجاهر بهبود یافته که دارای گواهی ماده ۱۵ در بحث درمان هستند را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دهد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.