رشد ۲۵ درصدی سرشاخه کاری گردو در نهاوند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 04 مرداد 1403 - 13:47
همدان-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای عملیات اصلاح باغات میوه خبر داد و گفت: عملیات سرشاخه کاری گردو طی سال جاری نسبت به سال گذشته در نهاوند رشد ۲۵ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، توکل آبشناس با اشاره به اجرای عملیات اصلاح باغات میوه نهاوند اظهار کرد: در سال جاری عملیات سرشاخه کاری باغات گردوی نهاوند از طریق پیوندزنی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۳۲ هزار پیوندک گردو رقم چندلر بر روی پایه‌های گردوهایی که محصول آنها به لحاظ کیفی نامرغوب بودند انجام شده است افزود: این مهم توسط ۶ گروه پیوندزن خبره بخش خصوصی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند همچنین یادآور شد: عملیات سرشاخه کاری گردو در نهاوند طی سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه پیوندک‌ها به صورت رایگان در اختیار باغداران نهاوندی قرار گرفته است تصریح کرد: در دو سال گذشته نهاوند در این خصوص رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

آبشناس در پایان با بیان اینکه پیوندزنی باغات پسته در شهرستان نهاوند در ۶ هکتار انجام و در سطح ۷ هکتار در حال انجام است اضافه کرد: در این زمینه یارانه دولتی به باغداران پرداخت شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.