واکنش‌های گسترده مردمی به رفتار خشونت بار پلیس انگلیس

صدا و سیما پنج شنبه 04 مرداد 1403 - 15:27

واکنش‌های گسترده مردمی به رفتار خشونت بار پلیس انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  رفتار خشونت بار پلیس انگلیس با خانواده مسلمان آسیایی تبار و لگد‌های هولناک یک افسر سفید پوست پلیس در فرودگاه منچستر به سر و صورت یک جوان در کنار مادرش در حالیکه روی زمین افتاده موج گسترده‌ای از واکنش‌های مردمی را به ویژه در جامعه مسلمانان برانگیخته است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، صد‌ها نفر از معترضان به رفتار خشونت بار پلیس و بازداشت خشن مسلمانان در حالیکه آرام روی صندلی نشسته یا روی زمین افتاده اند دیشب برابر ستاد مرکزی پلیس شهر منچستر تجمع کردند و علیه نژاد پرستی ومسلمان ستیزی پلیس شعار دادند و عدالت را درباره عاملان این رفتار خواستارشدند.
برغم تلاش پلیس برای جلوگیری از تصویر برداری از رفتار خشونت بار ماموران در پایانه فرودگاه منچستر در برابر دیدگان مسافران ازجمله کودکان و زنان، شماری از مسافران توانستند بخش‌هایی از رفتار خشونت بار پلیس را به تصویر بکشند.
ویدئو‌هایی که از این رفتار در فضای مجازی منتشر شد تا دیشب بیش از یک میلیون بار دیده شد. گروه‌های مخالف نژادپرستی در انگلستان، از جمله "در برابر نژادپرستی بایستید" (Stand Up To Racism)، پلیس این کشور را به نژادپرستی متهم کردند و گفتند در برابر نژادپرستی پلیس انگلستان، ساکت نخواهند نشست. این گروه‌ها امروز قرار است برابر دفتر "اندی برنهام" (Andy Burnham)، شهردار منچستر، تجمع و به نژادپرستی پلیس منچستر، اعتراض کنند.
پلیس انگلیس در واکنش اعلام کرده این افسر را از اشتغال در فعالیت‌هایی که با مردم در تماس است کنار گذاشته و فعلا به بخش دیگر پلیس منتقل کرده است تا به این پرونده رسیدگی شود.
عصر چهارشنبه ویدئویی از درگیری پلیس انگلستان در فرودگاه شهر منچستر با اعضای یک خانواده مسلمان آسیایی تبار منتشر شد که در یکی از صحنه‌های آن، یکی از افسران مسلح، به مرد جوانی که کنار مادرش روی زمین افتاده، حمله می‌کند و با پوتین خود، به سرو صورت این جوان می‌کوبد. همچنین در این صحنه ها، با اسلحه تیزر، به اعضای این خانواده شلیک و به صورت آنان، اسپری بی حرکت کننده افشانده می‌شود.
تصاویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد پلیس مسلح، معترضان به رفتار خشونت بار را که در تلاش برای آرام کردن جو متشنج بودند با اسلحه تی زر تهدید می‌کند، مادر پسر جوان نیز که در تلاش برای جلوگیری از وارد آوردن ضربات به سر و صورت فرزندش می‌شود به گفته شاهدان هدف حملات پلیس قرار می‌گیرد و آسیب می‌بیند.
تصاویر همچنین مرد جوانی را نشان می‌دهد در حالی که دست‌های خود را بالای سرگرفته است آرام روی صندلی نشسته، اما پلیس با داد و فریاد و لگد او را مجبور می‌کند روی زمین دراز بکشد و سر او را محکم به زمین می‌چسباند و از پشت به او دستبند می‌زند. پلیس همچنین افراد دیگری را که معترض به رفتار پلیس بودند با خشونت بازداشت می‌کند. پلیس همچنین تلاش می‌کند موبایل‌های افرادی را که تصویر برداری می‌کردند از آنان بگیرد.
دیلی میل نوشت پلیس منچستر می‌گوید مردان خانواده‌ای که در این صحنه‌ها دیده می‌شوند، سه شنبه شب در پایاناه ۲ فرودگاه منچستر، با افسران پلیس درگیر شده و بینی یک افسر زن را شکسته اند. در اطلاعیه این نیرو آمده است ۴ مرد از اعضای این خانواده، به اتهام حمله به نیرو‌های پلیس، بازداشت شده اند (پلیس تا کنون هیچ تصویری از حمله ادعایی به پلیس و شکستگی بینی یک افسر پلیس منتشر نکرده است).
دیلی میل افزود: "پاول ووگ" (Paul Waugh)، نماینده محله راچ دیل در منچستر گفته است با اعضای این خانواده تلفنی درباره این حادثه گفتگو کرده است و امروز به دیدار آنان خواهد رفت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.