گفتگو با گیتی خامنه مجری پیشکسوت

صدا و سیما جمعه 05 مرداد 1403 - 13:22

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  گیتی خامنه مجری پیشکسوت با حضور در استودیو شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره اجرای دیگر برنامه هایی که برعهده داشت گفت:  من در رابطه با اجرای برنامه حساسیت‌های ویژه خودم را دارم، اما همه انتخاب‌های من به نوعی مربوط می‌شود به مقوله تفاوت بین نسل‌ها، مرتبط بودن این افراد. من شکاف نسل‌ها را همیشه مدنظر داشتم، بنابر این هر برنامه‌ای که اجرای آن را پذیرفتم در واقع به نوعی به خانواده مربوط می‌شود، مخاطب خانواده است یا احتمال مخاطب نوجوان یا بچه‌های دیروز هستند.

وی درباره مجری موفق افزود: مجری موفق کسی است که در وهله اول فکر کند که می‌تواند نقشی در زیباترین کردن دنیا داشته باشد هرچند کوچک از طریق پل ارتباطی تلویزیون. علاوه بر اینکه در طی زمان باید آگاهی‌های مختلف را کسب کند و دنیایش باید وسیع‌تر باشد و جهان بینی گسترده داشته باشد که حرفی برای دیگران داشته باشد حداقل از دیگران عقب نماند.

وی گفت: من در رابطه با بازیگری پیشنهادهای فراوانی داشتم از جانب کارگردان هایی که بی نهایت برای آنها احترام قایل هستم، اما اگر این را به نوعی اعتراف در نظر بگیرید، به خاطر بچه‌های دیروز این پیشنهاد‌ها را رد کردم، منطق من این بود بچه‌ها از طریق جعبه جادو با من مرتبط شدند و کار من یک تعریف داشت مرتبط شدن با کودکان از طریق قاب تلویزیون و این نقش تثبیت شده بود در طی سال‌ها، از زمانی که من با کارگردان‌های مختلف آشنا شدم پیشنهاد‌هایی می‌گرفتم که گاهی خود شیفته آن نقش می‌شدم، اما نقش من به عنوان مجری برنامه کودک بود و من از این وحشت داشتم که اگر نقش دیگری را بپذیرم ناخواسته سایه خواهد انداخت روی نقش همیشگی و مستمری که من برای بچه‌های آن زمان ایفا می‌کردم و من نمی‌خواستم این نقش از ذهن بچه‌ها پاک شود.

وی درباره اجرای‌های امروز در مقایسه با دهه ۶۰ گفت: این روز‌ها همه چیز دارد به سمت ساده‌تر شدن و طبیعی‌تر شدن می‌رود، از برنامه تلویزیونی بگیرید تا تلویزیون واقع نما، ما قرار است زبان و فکر مخاطبی باشیم که خودش این امکان را ندارد که اینجا حضور داشته باشد.بنابر این اگر دارد سرمایه گزافی اختصاص داده می شود که برنامه ای ارایه شود ما باید زبان مردم باشیم و هر میزان به این سمت برویم موفق تر خواهیم بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.