رییس‌جمهور منتخب در انتخاب کابینه گوش به زنگ احزاب نباشند

خبرگزاری ایسنا جمعه 05 مرداد 1403 - 14:12
امام جمعه ایلام گفت: انتظار مردم از رئیس جمهور منتخب این است که بر اساس چهره‌ای که در انتخابات از خود نشان داد، شخصاً اعضای کابینه را انتخاب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز ۵ مردادماه ۱۴۰۳، در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: تشکیل اعضای کابینه بر اساس معیارهایی باشد که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای فرمودند و افرادی ولایتمدار باشند، امیدواریم رییس‌جمهور منتخب در انتخاب کابینه گوش به زنگ احزاب و جریانات سیاسی نباشد که در این صورت مشکلات کشور حل نمی‌شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به معجزه مقاومت سلحشورانه و مقتدرانه مردم یمن و دفاع ایمانی انصارالله از مردم بی‌دفاع غزه اشاره خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت جهانی عمل می‌کند و شبیه معجزه است که سلحشوران یمنی با این همه مشکلات، پهپادی ساخته‌اند که پس از طی مسافت دو هزار کیلومتری قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف می‌گیرد و ردیابی هم نمی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: افرادی در کشور ما هستند که زمانی آنقدر مرعوب آمریکا شدند که معتقد بودند آمریکا می‌تواند با یک دکمه ما را نابود کند، اکنون آمریکا و مادر برابر مردم یمن و انصار الله، عاجز و مستأصل مانده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار افزود: تا کنون ۱۷۰ کشتی در دریای سرخ و دریاهای دیگر که مقدسان سرزمین‌های اشغالی فلسطین و کمک به صهیونیست‌ها بوده مورد هدف انصارالله قرار گرفته است و استکبار جهانی در مقابل آن‌ها عاجز است.
این مسئول با اشاره به استانداردهای دوگانه غربی‌ها در برخورد با کشورها حتی در عرصه ورزشی گفت: زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد غربی‌ها روسیه را از حضور در مسابقات جهانی ورزشی محروم کردند و الان که فرانسه میزبان المپیک است اجازه دادند صهیونیست‌ها حضور داشته باشند این استانداردهای دوگانه تنفرآور است.
امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز تشکیل نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: نمازجمعه در کشور به برکت انقلاب اسلامی ایران احیا شد و فریضه‌ای مهم است که در اهمیت آن آمده است هر کاری که مانع حضور شما در این مراسم عبادی و سیاسی است، را رها کنید.
وی همچنین به آتش‌سوزی پی در پی جنگل‌های استان اشاره و ابراز کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها امسال غیرطبیعی است، متأسفانه ما داریم جنگل‌ها را نابود می‌کنیم، باید همه برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل کمک کنند و عوامل این جنایات باید محاکمه شوند.
انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.