عکس ماه - تیر ۱۴۰۳

خبرگزاری ایسنا جمعه 05 مرداد 1403 - 15:16

 عکس، ثبت لحظه‌هاست. این جمله کلیشه‌ای، تعریفی بارها شنیده‌شده از عکس و عکاسی است؛ اما گاه در پس هر کدام از این لحظات، قصه‌ و روایتی نهفته است؛ روایتی که گاه ماجرای عکس را بازگو می‌کند و گاه تکنیک یا انگاره‌های پیدا و پنهان عکس را آشکار می‌سازد. عکاسان ایسنا در یک ماه اخیر، پنج عکس خود را به عنوان عکس‌های منتخب ماه انتخاب کرده‌اند و حالا در اینجا، تجربیات خود در زمان عکاسی را نقل می‌کنند.

عکس ماه - تیر ۱۴۰۳

امحای مواد مخدر کشف شده در تهران / مرتضی زنگنه

در سال‌های اخیر طرح‌های زیادی در خصوص مبارزه با مواد مخدر در کشور به اجرا رسیده است. در کنار مبارزه با قاچاق مواد مخدر بحث بازگشت به زندگی افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر نیز پررنگ تر شده است. در حاشیه مراسم امحاء حضور جمعی از معتادان ترک اعتیاد کرده توجه مرا جلب کرد. حاصل این توجه و سپس بررسی چند زاویه مختلف منجر به ثبت این عکس شد. بیش از ۱۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده در تهران که قابلیت استفاده در مصارف پزشکی و درمانی را نداشتند روز دوشنبه ۴ تیر ماه امحا شدند. 

**********

عکس ماه - تیر ۱۴۰۳

اجتماع حامیان سعید جلیلی در میدان امام حسین (ع) / مجید خواهی 


اجتماع حامیان سعید جلیلی، نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، عصر دوشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۳ در میدان امام حسین(ع) برگزار شد. او پس از پایان سخنرانی خود در جمع هواداران به دلیل هجوم جمعیت توسط تیم حفاظت با استفاده از کلاه کاسکت و سوار بر موتورسیکلت محل را ترک کرد.

**********

عکس ماه - تیر ۱۴۰۳

آیین سنتی طوق بندان در گرگان / محمد نسایی

کوچه پس کوچه‌های آجری محلات قدیمی گرگان در ماه محرم به طور کامل سیاه پوش می‌شوند. صاحبان تکایا شبانه روز تلاش می‌کنند تا مراسم‌های مذهبی به خوبی برگزار شوند. طوق بندان یکی از آیین‌های مذهبی گرگانی‌ها است که از روز چهارم محرم، به نوبت، در محلات طوق یا علم را برپا می‌کنند و تا چهل روز بر فراز تکایا باقی می‌مانند.
در حین عکاسی از این مراسم رفتار کسانی که از درون خانه هایشان به تماشای عزاداری مینشینند توجه مرا به خود جلب کرد. برای ثبت این تصویر در محله‌ی تاریخی سرچشمه پیش از دسته حرکت می‌کردم که متوجه‌ درب چوبی خانه‌ای قدیمی‌ شدم که یکی از ساکنان آن با لباس‌های خانگی‌اش برای لحظه‌ای به تماشای عزاداری هم محله‌ای هایش آمد.

**********

عکس ماه - تیر ۱۴۰۳

اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در تهران / عرفان خوشخو

اولین اجتماع بزرگ حامیان مسعود پزشکیان، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه شیرودی تهران برگزار شد.

مسعود پزشکیان با دختر و نوه هایش در این برنامه انتخاباتی حضور پیدا کرد. با توجه به حضور پرشور جوانان و نوجوانان و همچنین شرایط احساسی و هیجانی حاکم بر این کمپین انتخاباتی؛ پزشکیان نوه خود را بغل کرد و بر پیشانی او بوسه زد؛ لحظه ای که می‌تواند نشانه ای از امید و اهمیت به نسل آینده این کشور باشد.

**********

عکس ماه - تیر ۱۴۰۳

نشست « محمد باقر قالیباف » با علما و بزرگان اهل سنت  / حامد جعفرنژاد

نشست انتخاباتی محمد باقر قالیباف نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با علما و بزرگان اهل سنت در سوم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد. آقای قالیباف در پایان سخنرانیش دستش را برای پاسخ به ابراز احساسات میهمانان اهل سنت در حال بالا آوردن بود که این لحظه ثبت شد.

**********

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.