وضعیت خطرناک اشعه فرابنفش در خراسان شمالی/ توصیه به ماندن در خانه

خبرگزاری ایسنا جمعه 05 مرداد 1403 - 15:28
مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از وضعیت خطرناک میزان اشعه فرابنفش در استان خبر داد. 

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تشعشعات خورشیدی همیشه در زمین وجود دارد اما بعضی از آنها در بعضی از روزها و ایام سال یشتر به زمین می‌رسد که خطراتی را برای مردم به دنبال دارد. 

وی افزود: اشعه فرابنفش یا UV سه نوع مختلف دارد که شامل UVB ،UVA و UVC می‌شود. نوع خطرناک این مدل‌ها اشعه UVA است که طول موج بلندتری دارد و عمدتا از لایه ازن عبور می‌کند.

داداشی تاکید کرد: این اشعه خطرناک، عامل اصلی سرطان پوست، آب مروارید و پیرپوستی است و باید به این موضوع توجه کرد.

وی گفت: داده‌های پایگاه هواشناسی جهانی نشان می‌دهد این شاخص در ایران در روزهای شنبه تا دوشنبه در وضعیت قرمز است و مردم نباید در این ساعات که زمان اوج تابش اشعه UV است در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه قرار گرفتن در سایه نیز نمی‌تواند تمام آثار منفی آن را برطرف کند، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص اشعه فرابنفش در استان بین ۷ و نیم تا ۹ و در وضعیت قرمز است. 

وی تاکید کرد: اوج میزان این اشعه فرابنفش در استان فردا و پس فردا خواهد بود که احتمال دارد شاخص ۹ را نیز رد کرده و در وضعیت بسیار خطرناک و بنفش قرار بگیرد. 

داداشی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود ترجیحا در منزل بمانند و در صورتی که از منزل خارج می‌شوند، زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند، حتماً از عینک آفتابی و کلاه استفاده کرده و لباس‌های ضخیم‌تر بپوشند.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان، میزان تابش اشعه فرابنفش در استان و کشور طی روزهای آینده نسبت به موارد گذشته قابل توجه است. 

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.