تشدید محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌هایی که به پایتخت پاکستان منتهی می‌شود

صدا و سیما جمعه 05 مرداد 1403 - 16:02

تشدید محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌هایی که به پایتخت پاکستان منتهی می‌شودبه گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ مسئولین پایتخت پاکستان مسیر‌های منتهی به منطقه قرمز را در پایتخت پاکستان و همچنین مسیر‌های ورودی را به شهر با توجه به تظاهرات‌های اعلام شده، به طور محدود مسدود کردند. 
خبرگزاری تریبیون، با توجه به برنامه حزب تحریک انصاف و حزب جماعت اسلامی برای برگزاری تظاهرات و راهپیمایی به سوی پایتخت، مسئولین شهر اسلام آباد علاوه بر مسدود کردن مسیر‌های منتهی به منطقه قرمز، تمامی ورودی‌های شهر اسلام آباد را به طور جزئی مسدود کردند.
منابع رسانه‌ای اعلام کردند در منطقه «فیض آباد» که بعنوان ورودی به پایتخت پاکستان شناخته می‌شود، نیرو‌های پلیس با نصب کانتینر، مسیر به پایتخت را مسدود کردند. همچنین کانتینر‌هایی در دیگر مناطق شهر راولپندی نصب شده است تا از ورود تظاهرات کنندگان به پایتخت جلوگیری بعمل آید. 
سخنگوی جماعت اسلامی پاکستان اعلام کرد: تظاهرات و راهپیمایی ما بر علیه تورم و افزایش بی سابقه قیمت برق در کشور است و حزب ما به هر نحو ممکن به همراه طرفداران خود وارد اسلام آباد خواهد شد.
همچنین نیرو‌های پلیس در پایتخت پاکستان برای بازداشت «نعیم الرحمان» رئیس حزب جماعت اسلامی، اقدام کردند و در جستجوی وی هستند. همچنین این حزب مدعی شد که برخی از رهبران و اعضای این حزب در دیگر نقاط کشور توسط نهاد‌های امنیتی و پلیس بازداشت شده‌اند. 
جماعت اسلامی پاکستان در نظر داشت این تظاهرات را ۱۲ جولائی برگزار کند، اما با توجه به مصادف بودن این روز با دهه اول محرم، این تظاهرات را به تعویق انداخت و اعلام کرد که ۲۶ جولائی راهپیمایی مردمی را از سراسر پاکستان به سوی پایتخت برگزار خواهد کرد. 
با توجه به تظاهرات‌های امروز، مسئولین شهر اسلام آباد همچنین سرویس اتوبوس بین شهری را نیز متوقف کرده است.
در این میان حزب تحریک انصاف پاکستان هم با شعار دفاع از قانون اساسی امروز در نظر دارد تظاهراتی را در اسلام آباد برگزار کند. برای برگزاری این تظاهرات، این حزب چند هفته قبل به دادگاه عالی اسلام آباد مراجعه کرده بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.