اختلال گسترده در شبکه راه آهن فرانسه پیش از افتتاحیه المپیک پاریس

صدا و سیما جمعه 05 مرداد 1403 - 16:57

اختلال گسترده در شبکه راه آهن فرانسه چند ساعت مانده به افتتاح المپیک پاریس

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یورونیوز؛ شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه اعلام کرد یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطار‌های پرسرعت این کشور، باعث تاخیر و لغو این قطار‌ها شده است و این خرابکاری چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک در پاریس رخ داد.
به گفته شرکت حمل و نقل فرانسه، خرابکاری‌های گسترده‌ای از جمله ایجاد آتش سوزی «عمدی» و «هماهنگ» در زیرساخت این شبکه ریلی، باعث شد تعداد قابل توجهی از این قطار‌ها صبح روز جمعه تغییر مسیر داده یا لغو شوند. 
انتظار می‌رود این خرابکاری گسترده، سیستم حمل و نقل را در روز افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس مختل کند. مدیر شرکت حمل و نقل فرانسه، اعلام کرد این خرابکاری گسترده باعث ایجاد تاخیر در سفر ۸۰۰ هزار مسافر شده است.
گفته می‌شود این خرابکاری، همه خطوط ریلی این کشور، به‌ویژه خطوطی که شهر‌های دیگر را به پاریس متصل می‌کنند، تحت تأثیر قرار داده است. حرکت قطار‌ها بین پاریس و لیل در شمال فرانسه و همچنین از تور و لومان به جنوب غربی پایتخت مختل شده است. 
این حملات باعث نارضایتی بسیاری از مسافران شده است و جمعیت زیادی در ایستگاه‌های قطار در سراسر فرانسه سرگردان مانده‌اند. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.