شناسنامه دار شدن بسته‌های دارویی موکب‌ها در اربعین

صدا و سیما جمعه 05 مرداد 1403 - 18:06

شناسنامه دار شدن بسته‌های دارویی موکب‌ها در اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعید اوحدی گفت: موکب‌هایی که می‌خواهند به صورت خودجوش در حوزه درمانی ورود پیدا کنند، باید درخواست خود را در سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ثبت کنند تا ستاد بازسازی عتبات برای آنها شناسنامه یا مجوز موکب درمانی صادر کنند.

این مقام مسئول افزود: سال گذشته برای اولین بار، مدیران جمعیت هلال احمر در ۱۳ استان به همراه امکانات لجستیکی و پشتیبانی، آمبولانس، خودروی امدادونجات و بسته‌های دارویی در مراسم اربعین حضور داشتند.

دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: امسال مدیران جمعیت هلال احمر در ۱۸ استان اعلام آمادگی کردند که به صورت خودکفا در ایام اربعین خدمات رسانی کنند.

اوحدی افزود: سازمان داوطلبان هلال احمر مسئولیت اجرای پویش مرهم زائر، طرح زائریار و طرح شیفتگان حضور در اربعین را بر عهده دارند و اجرای این ۳ طرح از نقاط قوت سال گذشته بود.

وی گفت: در پویش مرهم زائر، مردم دارو‌های سالم و مازاد بر مصرف خانگی و دارو‌هایی که شرایط نگهداری خاصی ندارند، به شعب خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تحویل می‌دهند و سپس این دارو‌ها توسط کارشناسان داوطلب و متخصص داروسازی بازبینی و دسته بندی می‌شوند.

این مقام مسئول افزود: در طرح زائریار، سازمان داوطلبان تعدادی صندلی چرخ دار را برای زائرانی که دچار مشکل می‌شوند و یا کهولت سن دارند، در یک زمان بندی مناسب استفاده می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین جمعیت هلال احمر گفت: در طرح شیفتگان حضور در اربعین، سال گذشته با هماهنگی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، حدود ۱۰ هزار زائر سال اولی برای شرکت در مراسم اربعین به کربلا مشرف شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.