هزینه ۸۶ میلیارد پوندی ۴ بیماری کشنده در انگلیس تا سال ۲۰۵۰ میلادی

صدا و سیما جمعه 05 مرداد 1403 - 18:07

هزینه ۸۶ میلیارد پوندی ۴ بیماری کشنده در انگلیس تا سال ۲۰۵۰ میلادی

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ براساس نتیجه یک بررسی، هزینه‌های ناشی از چهار اختلال بسیار کشنده در انگلیس شامل ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، زوال عقل و سکته‌ها در این کشور، تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۸۶ میلیارد پوند در هر سال خواهد رسید.
براساس نتیجه یک پژوهش که گزارش آن در نشریه علمی " طول عمر سالم لنست" (the Lancet Healthy Longevity) منتشر شده است، هزینه‌های اقتصادی مراقبت از مبتلایان به سرطان، بیماری‌های قلبی، زوال عقل یا دمانس (dementia) و سکته ها، تا سال ۲۰۵۰ میلادی، تا ۶۱ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته پژوهشگران، باید برای کاهش نوشیدن مشروبات الکلی، مصرف مواد غذایی بی فایده و مضر و نیز ترک مصرف دخانیات، اقدام تا از این هزینه ها، کم شود.

به نوشته گاردین، هزینه ناشی از چهار عامل اصلی مرگ مردم انگلستان، در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۵۱.۹ میلیارد پوند بود. این روزنامه نوشت چهار اختلال سرطان، بیماری‌های قلبی، زوال عقل و سکته ها، عامل ۵۹ درصد از همه مرگ‌ها در انگلستان است. 
براساس گزارش منتشر شده در نشریه علمی "طول عمر سالم لنست" ، دولت جدید انگلستان باید برای بهبود سلامت مردم فعالیت کند، زیرا هزینه‌های ناشی از بیماری‌ها، به سرعت در حال افزایش است.
پروفسور مارتین مک کی، استاد مدرسه بهداشت و پزشکی گرمسیری" می‌گوید این هزینه ها، باید وزارت خزانه داری را نگران کند. 
براساس این گزارش، با توجه به افزایش شمار افراد بالاتر از ۶۵ سال در سالیان آینده، فقط هزینه مراقبت از مبتلایان به زوال عقل، دو برابر خواهد شد و به ۲۳.۵ میلیارد پوند خواهد رسید و هزینه‌های ناشی از سکته ها، ۸۵ درصد بیش‌تر می‌شود و به ۱۶ میلیارد پوند بالغ خواهد شد. همچنین هزینه بیماری‌های قلبی در انگلستان تا سال ۲۰۵۰ میلادی، با ۵۴ درصد افزایش به ۱۹.۶ میلیارد پوند افزایش خواهد یافت و هزینه‌های درمان سرطان نیز با ۴۰ درصد افزایش، به ۲۶.۵ میلیارد پوند خواهد رسید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.