یک سوپراپلیکیشن جدید متولد شد

دنیای اقتصاد شنبه 06 مرداد 1403 - 00:03
دنیای‌اقتصاد: در هفته‌‌ای که گذشت یک بازیگر جدید به عرصه رقابتی سوپراپلیکیشن‌‌های ایرانی پیوست. این خبر در نشست خبری به میزبانی شرکت تپسی منتشر شد که حالا باید آن را گروه تپسی خواند. مصطفی سید حسینی در اولین نشست خبری خود پس از به عهده گرفتن سمت مدیرعاملی این شرکت، خبر تبدیل تپسی به سوپراپلیکیشن را داد و اعلام کرد که از اول مرداد به شکل رسمی کار آن آغاز می‌شود. او درباره سرویس‌‌های جدید این سوپر اپلیکیشن شامل سفارش غذا، خرید فروشگاهی و سوپرمارکت، گفت: «اُفود به زودی تغییر برند می‌دهد و تبدیل به تپسی‌‌فود می‌شود، کار اُفود با مشهد آغاز شده و تا پایان تابستان به تهران می‌‌رسد. برند دارتیل هم به زودی تبدیل به تپسی‌‌شاپ خواهد شد و به این سوپراپ افزوده می‌شود. در مرحله نخست سرویس‌‌های سفارش غذا و سوپرمارکت برای بخشی از کاربران در دسترس خواهد بود و به تدریج اُکالا هم ری‌‌برند می‌شود.» مدیرعامل گروه تپسی در ادامه تاکید کرد که به سختی‌‌های بازار سفارش آنلاین غذا و رقابت و شرایطی که رقیب ایجاد کرده آگاه هستند و گفت: «اگر از ابتدا رقابت به شکل درست انجام می‌‌شد، بازار شکل انحصاری به خود نمی‌‌گرفت. ما برای مقابله با قراردادهای خاص رقیبمان با رستوران‌‌ها از همه امکانات‌‌ قانونی خود استفاده می‌‌کنیم و موانع راه را برمی‌‌داریم.»

سید حسینی در ادامه درباره چرخه پلتفرمی کسب و کارهای گلرنگ گفت: «هدف از رونمایی جدید از هویت گروه تپسی ایجاد هم‌‌افزایی و رسیدن به مجموعه یکپارچه‌‌ای از کسب و کارها بوده است. راهبری، نظارت و کمک به تسهیل‌‌گری، یکپارچگی کسب و کارهای پلتفرمی، تسریع رسیدن به اهداف گروه در بازار کسب و کارهای پلتفرمی و استفاده از هم‌‌افزایی شرکت‌های این حوزه برای توسعه، بخشی از اهدافی است که ما در این مسیر دنبال می‌‌کنیم.» مدیرعامل تپسی در ادامه به زپ، الوپیک و موتوپیک به عنوان اهرم‌‌های لجستیک این گروه اشاره کرد و گفت: «سعی کردیم در تمام بخش‌‌ها یک بازیگر در بازار داشته باشیم. فیلم‌‌نت حوزه سرگرمی، تارا بخش اعتباری، اوزون اتصال به کسب و کارهای آفلاین و شب در بخش اقامتگاه‌‌ها را در گروه تامین می‌کند.» در ادامه مدیرعامل گروه تپسی درباره برنامه‌‌های آینده این گروه صحبت کرد و مهم‌ترین آنها را رشد دوبرابری درآمد، گسترش بازارهای جدید از طریق ارائه سرویس‌‌های مختلف اقتصادی، تمرکز بر توسعه سرویس پیک و گاراژ و در نهایت خلق ارزش برای کاربران از طریق ارتباط بین کسب و کارهای آنلاین و آفلاین برشمرد. البته او سهم‌‌گیری و افزایش سهم بازار تاکسی‌‌های اینترنتی را هم یکی دیگر از اهداف مهم این گروه دانست.

سیدحسینی درباره سهم‌‌گیری و رقابت دارتیل با رقبایی مثل دیجی‌‌کالا گفت: «سیاست‌‌هاو نگاهمان به دارتیل عوض شده است. هر اپلیکیشنی در ابتدا مشکلاتی دارد، اما قطعا پس از تغییرات لازم این کار انجام خواهد شد. مسیر سخت است و به جز بخش گروسری در بقیه بخش‌‌ها سهم قابل‌‌توجهی نداریم. در ابتدا الگوی تجاری دارتیل شبیه دیجی‌‌کالا بود، اما حالا تمرکز تپسی‌‌شاپ را روی تحویل سریع سفارش‌‌ها از طریق تامین‌‌کنندگان محلی گذاشته‌‌ایم تا ظرف دو ساعت سفارش‌‌ها را تحویل دهیم.»

مدیرعامل تپسی همچنین در پاسخ به سوالی درباره افزایش سرمایه تپسی هم گفت: «از ۲۴۰ میلیارد تومانی به افزایش سرمایه دو همتی رسیده‌‌ایم تا محدودیت‌های گذشته را جبران کنیم و تغییراتی که برای آن برنامه‌‌ریزی کرده‌‌ایم را رقم بزنیم.» او همچنین درباره اقدامات و تلاش‌‌های تپسی برای ارائه سرویس‌‌های اعتباری و با اشاره به تپسی‌‌فای توضیح داد: «تپسی‌‌فای برای جذب سرمایه‌‌های خرد راه‌‌اندازی شد و تیم توسعه این محصول معتقد بودند که ابتدا سرویس را راه‌‌اندازی و سپس مجوز دریافت کنند که در نهایت این اتفاق رخ نداد. اما تارا قرار نیست نقش اسنپ‌‌پی را برای تپسی ایفا کند. تامین مالی سرویس اعتباری تپسی از سوی تارا انجام می‌شود، اما ما فقط از سرویس‌‌هایی که تارا توسعه می‌دهد استفاده می‌‌کنیم و تصمیمی برای ورود به صورت مستقیم در حوزه مالی و اعتبار نداریم.»

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.