ضرر 5.4 میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی از خطای کرا‌د استرایک

دنیای اقتصاد شنبه 06 مرداد 1403 - 00:03
شرکت‌های «فورچون ۵۰۰» آمریکا به جز مایکروسافت، از اختلال اخیر کراد استرایک 5.4 میلیارد دلار ضرر مالی متحمل خواهند شد. شرکت‌ها در صنایع مختلف از جمله خطوط هوایی، بانکی و رسانه‌ای، روز جمعه با اختلال سایبری جهانی مربوط به پلتفرم ابری آزور مایکروسافت و مشکل نرم‌افزاری شرکت امنیت سایبری کراد استرایک روبه‌رو شدند.

دولت‌های استرالیا، نیوزیلند و شماری از ایالت‌های آمریکا هم با مشکل مواجه شدند، شرکت‌های هواپیمایی دلتا ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز و الیجنت ایر، با اشاره به مشکلات ارتباطی، پروازهای خود را زمین‌گیر کردند. در انگلیس، اسکای‌نیوز که یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های خبری تلویزیونی این کشور است، در روز جمعه قطع شد.

این مشکل برای رایانه‌هایی پیش آمد که با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و نرم‌افزار کراد استرایک کار می‌کردند. جدیدترین نسخه نرم‌افزار فالکون سنسور (Falcon Sensor) کراد استرایک قرار بود سیستم‌های مشتریان این شرکت را با به‌روزرسانی تهدیدهایی که در برابر آنها دفاع می‌کند، در برابر هک ایمن‌تر کند. اما کد معیوب در فایل‌های به‌روزرسانی منجر به یکی از گسترده‌ترین قطعی‌های فناوری در سال‌های اخیر برای شرکت‌هایی شد که از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت استفاده می‌کردند.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.