تاریخ انیمیشن ورق خورد

دنیای اقتصاد شنبه 06 مرداد 1403 - 00:03
شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد یک انیمیشن بتواند در شش هفته اکران، صدرنشینی جدول پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد. جالب اینکه این انیمیشن محبوب‌ توانسته رکورد فروش برخی از محبوب‌ترین فیلم‌های جهان را نیز بشکند و در ردیف سیزدهمین اثر سینمایی پرفروش تاریخ قرار بگیرد.

انیمیشن «Inside Out ۲» که به شکلی کنایی پراحساس‌ترین انیمیشن تاریخ لقب گرفته، روز گذشته پس از ۴۰روز اکران در سراسر جهان، به ۱.۴۶میلیارد دلار فروش دست پیدا کرد و پس از عبور از انیمیشن «یخ زده ۲» در صدر جدول انیمیشن‌های پرفروش تاریخ قرار گرفت. «Inside Out ۲» در این مدت ۶۰۱میلیون دلار داخل آمریکا و ۸۶۱میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۴۶میلیارد دلار رساند. تا پیش از این «یخ‌زده ۲» با فروش  ۱.۴۶میلیارد دلار در صدر جدول قرار داشت.

رکوردهای «Inside Out ۲»

به این ترتیب آمار فروش «Inside Out ۲» از «باربی» هم که ۱.۴۴۶میلیارد دلار فروخته بود فراتر رفته و سیزدهمین فیلم پرفروش همه دوران شده است. در میان رکوردهای فراوان باید یادآوری کرد که این فیلم نسبت به همه انیمیشن‌های طول تاریخ، در کمترین زمان به مرز فروش یک‌میلیارد دلار رسید و از آن گذشت و این موفقیت را در ۱۹روز به دست آورد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴تا به امروز و تنها فیلمی است که امسال به کلوب میلیارددلاری‌ها پیوسته است. حالا این فروش فوق‌العاده امیدها به ثبت رکوردهای هیجان‌انگیزتر را افزایش داده است.

برخی امیدوارند که «Inside Out ۲» در دو هفته آینده بتواند هفتمین فیلم دومیلیاردی تاریخ شود، این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند این انیمیشن در یک ماه آینده می‌تواند در ردیف سه فیلم پرفروش تاریخ قرار بگیرد.  فیلم اول این انیمیشن هم فروش خیره‌کننده ۸۵۸میلیون دلاری را ثبت کرد و علاقه به آن فیلم از جمله عوامل رسیدن به چنین جایگاهی برای قسمت دوم این فیلم است.

 «Inside Out ۲» با بودجه ۲۰۰میلیون دلاری ساخته شد و موجب شد پیکسار از رکودی که با چند فیلم اخیرش گرفتار آن شده بود، خارج شود. در این فیلم ذهن رایلی در سن نوجوانی مرور می‌شود که احساسات آشنای شادی، غم و خشم او را هدایت می‌کنند. با‌این‌حال وقتی او به کمپ تابستانی می‌رود، احساسات جدیدی را تجربه می‌کند که شامل اضطراب، حسادت، خجالت و نوستالژی است.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.