کشتار الجزایری‌ها در فرانسه بعد از 61 سال یادآوری شد!

برترین‌ها شنبه 06 مرداد 1403 - 01:52
ورزشکاران الجزایری هنگام عبور از رودخانه سن با پرتاب گل به داخل این رودخانه یاد هموطنانشان را زنده کردند.

مهر: مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه جمعه برگزار شد و کاروان‌های ورزشی کشورهای حاضر در این رقابت‌ها روی رود سن رژه رفتند.

هنگامی که قایق حامل کاروان ورزشکاران الجزایری در طول رود سن حرکت می‌کرد، یکی از اعضای این کاروان مقابل دوربین‌ها سخنرانی کوتاهی به زبان عربی انجام داد. او با تکرار عبارت «تحیا الجزائر» (زنده باد الجزایر) سخنان خود را به پایان رساند. سپس، همانند دیگر افراد حاضر در قایق، یک گل رز سرخ به آب رود سن انداخت.

این حرکت ورزشکاران الجزایری به منظور ادای احترام به هم‌وطنانی بود که در ۱۷ اکتبر ۱۹۶۱ توسط پلیس فرانسه در سرکوب یک تظاهرات استقلال‌طلبانه الجزایری به رهبری جبهه آزادی‌بخش ملی (FLN) کشته شدند. نکته قابل توجه این است که برخی از این قربانیان در رود سن انداخته شده بودند.

 

کشتار الجزایری‌ها در فرانسه بعد از 61 سال یادآوری شد!

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.