انتقال عجیب ۳۷,۴۷۷ بیت‌کوین | منتظر کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال باشیم؟

گسترش نیوز شنبه 06 مرداد 1403 - 04:02
اخیراً، صرافی منحل شده Mt. Gox 37,477 بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲.۵ میلیارد دلار را به یک آدرس کیف پول ناشناخته منتقل کرده است.بسیاری از تحلیلگران نسبت به این اقدام Mt. Gox برای بازپرداخت بدهی‌های خود، نشگرانی‌های منفی دارند و آن را به عنوان یک رویداد فروش گسترده در بازار بیت‌کوین تلقی می‌کنند.

 صرافی Mt. Gox در حال حاضر،  در حال پرداخت بدهی‌های بیت‌کوینی خود است و باید دید این موضوع چه تأثیری بر قیمت بیت‌کوین خواهد داشت.

صرافی Mt. Gox بیش از ۴۰٪ از بدهی بیت کوین خود را توزیع کرد

طبق داده‌های آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، صرافی Mt. Gox در تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد) در ساعت ۴:۵۳ به وقت جهانی (۸:۲۳ به وقت تهران) ۳۷,۴۷۷ بیت‌کوین را به یک آدرس جدید منتقل کرد.

از این مقدار، ۵,۱۰۶ بیت‌کوین دوباره به یک کیف پول سرد که متعلق به صرافی Mt. Gox است، منتقل شد.

این انتقال در کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه این صرافی ۲.۸ میلیارد دلار بیت‌کوین را در تاریخ ۲۲ جولای به چندین کیف پول منتقل کرد.

طبق داده‌های کریپتو کوانت (CryptoQuant)، در زمان نگارش این مطلب، بیش از ۴۰٪ بدهی بیت‌کوین‌ در میان طلبکاران Mt. Gox توزیع شده است. این بدان معنی است که ۶۰٪ این بدهی، معادل ۵.۶ میلیارد دلار، هنوز به طلبکاران بازگردانده نشده است.

ارسال بیت کوین‌ها به طلبکاران Mt. Gox

صرافی Mt. Gox در تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد) ۵,۱۰۶ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۳۳۵ میلیون دلار را به صرافی بیت استمپ و یک آدرس ناشناخته انتقال داد.

صرافی بیت استمپ یکی از پنج صرافی است که با صرافی منحل شده Mt. Gox همکاری می‌کند تا بازپرداخت بدهی این صرافی را در میان طلبکاران توزیع کند.

طبق داده‌های آرکهام اینتلیجنس، در ساعت ۰۶:۱۶ به وقت جهانی (۹:۴۶ به وقت تهران) حدود ۵,۱۰۶ بیت‌کوین از کیف پول‌های صرافی Mt. Gox ارسال شدند. این مقدار به دو بخش تقسیم شد: ۲,۲۳۷ بیت‌کوین به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار به بیت استمپ ارسال شد و حدود ۲,۸۶۹ بیت‌کوین به یک آدرس ناشناخته فرستاده شد.

آدرس ناشناخته که با 1MzhW شروع می‌شود، به سرعت این بیت کوین‌ها را به یک کیف پول دیگر که با 12azL شروع می‌شود منتقل کرد و سپس آن‌ها را به آدرس‌های مرتبط به صرافی بیت استمپ فرستاد.

بازپرداخت‌ بدهی صرافی Mt. Gox برای بیت‌ کوین چقدر نگران‌کننده است؟

صرافی Mt. Gox حدود ۹ میلیارد دلار بیت‌کوین به تقریبا ۱۲۷,۰۰۰ کاربر سابق خود بدهکار است. این طلبکاران بیش از ۱۰ سال است که پس از سقوط این صرافی به دلیل یک بهره‌برداری امنیتی بزرگ در سال ۲۰۱۴، منتظر بازگشت وجوه خود هستند.

در حالی که برخی این موضوع را به عنوان یک رویداد فروش گسترده می‌بینند، چندین تحلیلگر ادعا کرده‌اند که این ترس‌ها به طور کلی بیش از حد بزرگ شده‌اند.

الکس تورن (Alex Thorne)، رییس تحقیقات Galaxy Digital، گفت که بیش از نیمی از بیت‌کوین‌هایی که به طلبکاران بازپرداخت خواهد شد، بدهی‌های این صرافی به صندوق‌های مختلف است و این بیت کوین‌ها مستقیماً به بازار اسپات نخواهد رسید.

تورن افزود که حتی بیت کوین‌هایی که مستقیماً به طلبکاران حقیقی بازپرداخت خواهد شد، احتمالاً به طور همزمان وارد بازار نمی‌شوند. او گفت که احتمالاً بسیاری از طلبکاران Mt. Gox بیش از آنچه برخی فکر می‌کنند، بیت کوین‌های خود را هولد خواهند کرد.

سایر تحلیلگران بازار معتقدند بسیاری از تاثیرات بازپرداخت بدهی صرافی Mt. Gox بر بیت‌کوین، قبلا تاثیر خود را گذاشته و بیت کوین از بدترین حالت خود عبور کرده است.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.