ادامه آتش سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا

صدا و سیما شنبه 06 مرداد 1403 - 06:32

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» آتش سوزی در بخش‌های جنگلی منطقه «چیکو» در ایالت «کالیفرنیا» آمریکا همچنان ادامه دارد.

این آتش سوزی که بزرگ‌ترین آتش سوزی در سال کنونی (میلادی) در این ایالت بوده، آسیب فراوانی به زیرساخت‌ها وارد کرده است و آتش نشانان در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

آتش سوزی سبب فرار هزاران نفر از خانه هایشان شده است.

آتش سوزی در روز چهارشنبه در ۵۷۶ هکتار از جنگل‌های منطقه چیکو آغاز شد و هم اکنون به ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار گسترش یافته است. این آتش سوزی در ۸۰ کیلومتری شمال شهر «ساکرامنتو»، مرکز ایالت کالیفرنیا، در جریان است. تا صبح روز جمعه (به وقت محلی)، تنها ۳ درصد آتش سوزی مهار شده بود.

مردی روز پنجشنبه به ظن دست داشتن در آتش سوزی دستگیر شد.

«مایک رمزی»، دادستان منطقه «بوت»، در بیانیه‌ای گفت که این مرد، «رونی دین استوت» نام دارد و بعدازظهر چهارشنبه در حال هل دادن یک خودروی شعله‌ور به داخل یک گودال دیده شده است.

مظنون ۴۲ ساله توسط بازرسان بخش مقابله با آتش سوزی اداره جنگلداری و حفاظت از آتش ایالت کالیفرنیا با همراهی نیرو‌های پلیس بازداشت شد.

«مگان مک مان»، سخنگوی کلانتر شهر بوت گفت که با توجه به ادامه آتش سوزی، بیش از ۴ هزار نفر از شهرستان بوت و شهر چیکو تخلیه شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.