مردم مناطق جنوبی کشور از گرما به سمت تهران و مناطق شمالی فراری کرده‌اند/ از دوشنبه کمی کاهش دما و بارندگی در راه است

رکنا شنبه 06 مرداد 1403 - 08:08
رکنا:صادق ضیائیان رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت:تابستان امسال تهران شلوغ تر و گرم تر از همیشه است.
مردم مناطق جنوبی کشور از گرما به سمت تهران و مناطق شمالی فراری کرده‌اند/ از دوشنبه کمی کاهش دما و بارندگی در راه است

صادق ضیائیان رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شنبه و یکشنبه در کشور افزایش دمای داریم. البته شرایط هوا در اغلب مناطق کشور متفاوت است.در بخش هایی از شمال غربی کشور و شمال بارندگی داریم.(احتمال جاری شدن سیل وجود دارد)

از دوشنبه بارندگی خواهیم داشت و احتمال سیل

صادق ضیائیان ادامه داد:از روز دوشنبه به بعد کاهش دما داریم ،البته قادر نیست  بتواند در کاهش دما و خنگ تر شدن تاثیری داشته باشد.به مردم توصیه می کنیم که در مصرف آب و برق بیشتر تلاش کنند و در معرض آفتاب قرار نگیرند.

تهران در طول تاریخ فقط سه بار دمای بالای 42.6 درجه داشته است

صادق ضیائیان رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور بیان کرد:تهران در طول تاریخ تا کنون سه بار دمای بالای 42.6 درجه را در ایستگاه مهر آباد ثبت کرده است.

این کارشناس افزود: تهران نسبت به سالهای قبل گرم تر و شلوغ تر شده است. شاید به این دلیل است که بسیاری از مردم مناطق جنوب کشور برای سفر و گذراندن تابستان به شهرهای شمالی سفر می کنند.

او  با توجه به شرایط خاص آب و هوایی کشور ما به مردم توصیه کرد با رعایت اصول ایمنی بهتر است تابستان و روزهای گرم پیش رو به ییلاقات و مناطق کوهستانی بروند.
ضیائیان درباره راهکار پشت سر گذاشتن این شرایط گفت:در صورتی که وزارت نیرو ناترازی انرژی داشته باشد تصمیم نهایی خودرا به دولت اعلام می کند.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.