ماندگاری گرمای هوا تا اواسط هفته آینده در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ایسنا شنبه 06 مرداد 1403 - 08:34
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته؛ ۲۳ ایستگاه هواشناسی دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند که دلگان با ثبت دمای ۵۰ درجه گرم ترین شهر کشور شد.

محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابری، در شمال استان تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سه روز آینده بعدازظهرها در ارتفاعات نیمه جنوبی استان شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است تصریح کرد: تا اواسط هفته آینده روی دریا وزش باد و دریای عمان بویژه نواحی شرقی مواج پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان افزایش تدریجی دما پیش بینی می شود و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود عنوان کرد: زاهدان در گرم ترین ساعات روز دمای، ۴۰ درجه سلسیوس را ثبت کرد.

حیدری افزود: در سیستان و بلوچستان افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به گرمای هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز بویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و تامین،توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.