اپل برای اولین‌بار از فهرست 5 فروشنده برتر گوشی در بازار چین خارج شد

دیجیاتو شنبه 06 مرداد 1403 - 09:32
این اولین سه‌ماهه تاریخ است که شرکت‌های داخلی چین پنج جایگاه برتر بازار موبایل این کشور را از آن خود می‌کنند. The post اپل برای اولین‌بار از فهرست 5 فروشنده برتر گوشی در بازار چین خارج شد appeared first on دیجیاتو.

سهم اپل در بازار چین درحال کاهش است و به 14 درصد در سه‌ماهه دوم 2024 رسیده؛ این میزان در سه‌ماهه اول سال 15 درصد و بازه مشابه سال 2023 حدود 16 درصد بوده است. به گفته تحلیلگران این اولین سه‌ماهه تاریخ است که شرکت‌های داخلی چین تمام پنج جایگاه برتر را از آن خود می‌کنند.

براساس گزارش Canalys، اپل که سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2023 در چین بود، اکنون با حدود 9.7 میلیون فروش به رتبه ششم سقوط کرده است. طبق گفته تحلیلگران، بومی‌سازی قابلیت‌های Apple Intelligence در چین یکی از اقدامات مهم در 12 ماه آینده برای اپل خواهد بود؛ زیرا رقیب‌های چینی به‌شدت از امکانات هوش مصنوعی مولد در محصولات خود استفاده کرده‌اند.

کاهش فروش اپل در چین در سه‌ماهه دوم 2024

سال گذشته، چین استفاده از آیفون در ادارات دولتی را ممنوع کرد و خواستار جایگزینی این گوشی‌های آمریکایی با گوشی‌هایی شد که در داخل چین طراحی و تولید شده بودند. اما پس از این ممنوعیت، اپل همچنان عملکرد خوبی داشت و آیفون دوباره در بازار چین رشد کرد. برای مثال در ماه‌های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت)، فروش آیفون نسبت به سال 2023 به ترتیب 52 و 40 درصد افزایش یافت.

اما در سه‌ماهه دوم 2024، آیفون اقبال چندانی در بازار چین نداشته و برای اولین‌بار پس از سال‌ها از پنج رتبه برتر این کشور آسیایی خارج شده است. کاهش فروش آیفون در چین می‌تواند یکی از دلیل اصلی این شرکت باشد تا آیفون تاشو را تا سال 2026 عرضه کند.

از آوریل تا ژوئن 2024، برند ویوو با کسب 19 درصد از سهم بازار و فروش 13.1 میلیون دستگاه، جایگاه اول را در بازار چین به دست آورد؛ این موفقیت ناشی از فروش خوب آنلاین و آفلاین در طول جشنواره تجارت الکترونیک 618 بود. اوپو با عرضه سری جدید Reno 12 جایگاه دوم را با فروش 11.3 میلیون دستگاه حفظ کرد. آنر با فروش 10.7 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.