مهدی رجحانی صبح شنبه ۶ مرداد در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایمنسازی به منظور کاهش تصادفات، اظهار کرد: ایمنسازی جادهها میتواند در بسیاری از موارد از ایجاد تصادف جلوگیری کند، آنطور که آمارها نشان میدهد بیش از ۵۰ درصد تصادفات برون شهری ناشی از خستگی و عدم توجه به جلو است که با ایمنسازی جاده میتوان از بروز برخی از تصادفات جلوگیری کرد.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه بیان کرد: در حوزه تصادفات درون شهری در حال حاضر بررسیهایی صورت گرفته است و نتایج آن نشان میدهد که عابر و موتورسیکلت بیشترین آمار تصادفات درون شهری را به خود اختصاص دادهاند بنابراین ضروری است اقداماتی در این راستا صورت بگیرد.
معاون استاندار قزوین گفت: با همکاری دفتر فنی استانداری و شهرداری پراکندگی تصادفات باید با دقت بررسی شود تا بدانیم کدام محدوده چه وضعیتی دارد، افزایش ایمنسازی معابر و خیابانها، افزایش روشنایی و معاینه فنی وسایل نقلیه نیز باید بررسی شود، همچنین باید اصول ایمنسازی توسط راهور تعریف و آموزش ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیها در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از موتورسواران سطح شهر پیک موتوری هستند باید شهرداری قزوین با دفاتر خدمات ارائه پیک موتوری یا نرمافزارهای فعال در این حوزه تفاهم نامه منعقد کند تا ساماندهی صورت گیرد؛ با این تفاهم نامه و دسترسی به جیپیاس پیک موتوریها میتوان سرعت موتور و اقدامات خطرساز را تحت کنترل درآورد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همانند مصوبه تفاهم نامه تاکسی اینترنتی برای پیک موتوری نیز باید این اقدام صورت گیرد، ارائه خدمات موتوری بر پایه اینترنت نیز باید از طریق تفاهم نامه با شهرداری و پلیس راه صورت بگیرد، بنابراین نیاز است شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات برون شهری قزوین در محور آزادراه آبیک، قزوین و تاکستان و به خصوص اولین ورودی مهرگان و زیباشهر رخ میدهد، تصریح کرد: ایمن سازی و طرح اصلاحی این مسیر به صورت جدی باید در دستور کار قرار بگیرد و اجرایی شود، هر دستگاه باید سهم خود را انجام دهد در این میان شهرداری محمدیه نقش کلیدی دارد.
بنابر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، رجحانی در پایان اظهار کرد: مصوبات شورای ترافیک معیار عملکرد دستگاهها در تصادفات است، کار جدی استانی در این حوزه اتفاق افتاده است و مصوبات یکسال پشتیبانی مطالعاتی دارد طبق آن در این محور ۶۰ درصد تصادفات رخ میدهد و این محل گلوگاه است که باید اصلاح شود.
انتهای پیام