­تولید حدود ۸ هزار تن کنسانتره در مجتمع مس دره‌آلو کرمان

صدا و سیما شنبه 06 مرداد 1403 - 11:11

­تولید حدود ۸ هزار تن کنسانتره در مجتمع مس دره‌آلو کرمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا سرحدی با اشاره به اینکه از سال گذشته عملیات تکمیلی طرح کارخانه تغلیظ دره‌آلو به مراحل پایانی رسیده و تست‌های پیش گرم و گرم انجام شده است، افزود: ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با متوسط عیار ۲۴ درصد است که تاکنون ۸ هزارتن تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از برقراری آب دائم کارخانه از محل سد صفارود رابر، به سمت تولید قدم برمی‌داریم، گفت: تولید متوسط روزانه این کارخانه ۳۰۰ تن کنسانتره است که با توجه به قیمت حال حاضر مس، این کارخانه برای تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۴ درصد، حدود ۲۲۰ میلیون دلار برای کشور تولید سرمایه می‌کند.

مدیر مجتمع مس دره‌آلو افزود: با درآمدزایی این طرح از انتهای امسال باید توسعه طرح درقالب مرحله دوم دره‌آلو و کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن کنسانتره دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

سرحدی گفت: براساس پیش‌بینی همکاران بخش اکتشاف، معادن قابل توجهی در منطقه وجود دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پس از تملک و تکمیل فعالیت‌های اکتشافی، درصورتی که معدنی با حداقل ظرفیت بیش از ۱۰۰ میلیون تن پیدا شد، مرحله دوم کارخانه تغلیظ دره‌آلو با ظرفیت تولید حداقل ۱۰۰ هزار تن کنسانتره در سال ساخته می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.