۲ کشته در شمال شرقی ژاپن بر اثر بارش شدید باران

خبرگزاری مهر شنبه 06 مرداد 1403 - 11:49
مقامات محلی روز شنبه اعلام کردند که پس از بارش باران شدید در بخش‌هایی از استان‌های یاماگاتا و آکیتا در شمال شرقی ژاپن دست‌کم ۲ نفر جان خود را از دست دادند و وضعیت برخی هم نامعلوم است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، مقامات محلی روز شنبه اعلام کردند که پس از بارش باران شدید در بخش‌هایی از استان‌های یاماگاتا و آکیتا در شمال شرقی ژاپن دست‌کم دو نفر جان خود را از دست دادند و وضعیت برخی هم نامعلوم است.

بارش باران منجر به طغیان رودخانه و رانش زمین شد. به گفته پلیس، گمان می‌رود مردی ۸۶ ساله با جریان رودخانه اومونو در استان آکیتا برده شده و سپس جسد او پیدا شد، در حالی که گزارش شده است مرد دیگری در یک کارگاه ساختمانی در یوزاوا در همان استان مفقود شده است.

دو افسر پلیس ۲۰ ساله در استان همسایه یاماگاتا با ماشین پلیس مفقود شدند که جسد یکی از آنها پیدا شده و مرگ او تأیید شده است.

آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد که حدود ۳۸۹ میلی متر باران در شینجو یاماگاتا در ۲۴ ساعت گذشته باریده است، و خاطرنشان کرد که شرایط جوی بسیار ناپایدار در منطقه توهوکو باعث شکستن رکورد باران شد.

این آژانس اواخر روز پنجشنبه دومین هشدار اضطراری در مورد باران شدید برای بخش‌هایی از یاماگاتا را صادر کرده بود. این آژانس از مردم می‌خواهد که نسبت به طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین هوشیار باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.