آماده‌باش اورژانس به دلیل گرمای شدید

صدا و سیما شنبه 06 مرداد 1403 - 13:01


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، یکتاپرست در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت:برای شهر‌هایی که با افزایش گرما مواجه هستند، تدابیر خاص در نظر گرفته شده است که یکی از آنها حضور تکنسین‌های اورژانس و استقرار اتوبوس آمبولانس‌ها در میدان‌های بزرگ این شهر‌ها است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مردم ساکن شهر‌هایی که دچار افزایش دما هستند، خواست از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ از منزل خارج نشوند و تنها برای انجام کار‌های ضروری بیرون بروند.

وی ادامه داد: از تیرماه تا به حال ۲۲۵ نفر به علت گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کردند. 

یکتاپرست همچنین از سالمندان، زنان باردار و افرادی که دچار فشار خون و دیابت هستند خواست توصیه‌ها را جدی بگیرند، زیرا در صورت گرمازدگی، سریع‌تر و جدی‌تر دچار مشکل خواهند شد.

سخنگوی سازمان اورژانس درباره افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند، گفت: این افراد ابتدا با ضعف و بی‌حالی و تپش قلب مواجه می‌شوند و در صورت خارج نشدن از محیط گرم ممکن است به اختلال در سطح هوشیاری دچار شوند و به کما نیز فرو بروند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره هشدار این روز‌ها درباره اشعه یو وی هم گفت: اشعه یو وی می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، لکه‌های ناشی از آفتاب، چین و چروک عمیق، سوختگی و انواع سرطان پوست شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.