التهابات اجتماعی با خشونت پلیس انگلیس

صدا و سیما شنبه 06 مرداد 1403 - 14:02

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، عامر انوریک حقوقدان مسلمان در انگلیس گفت: آنچه پلیس منچستر انجام داد، همان کاری است که پلیس در سراسر بریتانیا انجام می‌دهد. در این موارد پلیس بیانیه هایش را منتشر می‌کند و آنچه را که می‌خواهد حقیقت جلوه کند، نشر می‌دهد. گاهی سال‌ها طول می‌کشد تا مردم بدانند اطلاعاتی که پلیس منتشر کرده دروغ بود. 
تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که چگونه نیرو‌های پلیس مسلح انگلیس اعضای یک خانواده مسلمان را در فرودگاه منچستر در حالیکه جوانان این خانواده روی زمین افتاده اند در برابر دیدگان مادر، مردم و کودکان ناظر، با پوتین بر صورت و سر جوان مسلمان می‌کوبد و مردم معترض به این رفتار را با اسلحه تی زر تهدید و با افشاندن گاز فلفل آنان را با خشونت بازداشت می‌کنند.
احمد یعقوب وکیل این خانواده می‌گوید آنان دچار صدمات روحی شده اند و جوان مصدوم به بیمارستان منتقل شد: وضع سلامتی محمد فاهر بدتر شده است و سی تی اسکن نشان می‌دهد ضایعه‌ای در مغز او دیده شده است. لطفا برای سلامتی اش دعا کنید.
او می‌افزاید: مهمترین موضوع برای ما اجرای عدالت و جلوگیری از تکرار اینگونه رفتارهاست.
پلیس منچستر ادعا می‌کند افراد بازداشت شده با نیروهایش درگیر شدند و بینی یک پلیس را شکستند. نیرو‌های پلیس تلاش کردند ضمن جلوگیری از تصویر برداری از رفتار خشونت بار همکارانشان، تصاویر گرفته شده را نیز جمع آوری کنند که به علت حجم تصاویر گرفته شده موفق نشدند.
بازدید میلیونی تصاویر این رفتار خشونت بار پلیس و واکنش‌های گسترده به آن رئیس پلیس، شهردار منچستر و وزیر کشور انگلیس را به واکنش واداشت و پس از اعتراض‌های گسترده اعلام کردند یک نفر از نیرو‌های پلیس را از کار معلق کرده اند. مقامات محلی و رسانه‌ها از بیم گسترش اعتراض‌ها تلویحا از روحانیان و افراد صاحب نفوذ مسلمان خواستند مردم را به آرامش دعوت کنند.
عامر انور حقوقدان مسلمان در انگلیس می‌گوید: همه می‌گویند به روند بررسی این خشونت توسط پلیس باید اعتماد کرد، اما موضوع این است که در این روند وجود فساد قطعی است. مثلا مرگ رنگین پوستان در بازداشتگاه‌های پلیس با نسبت مساوی، دو برابر سفید پوستان است و اعضای خانواده آنان باید سال‌ها منتظر بررسی باشند و تازه پس ازانتشار گزارش بررسی هم عدالت اجرا نمی‌شود و پلیس خاطی با حقوق بازنشست می‌شود.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس در یک سال منتهی به مارس گذشته، بیش از ۵۱ هزار شکایت از پلیس این کشوربه ثبت رسید که فقط رسیدگی به ۱۱۶۹ پرونده به پایان رسید.......


اظهارات: 
۱ – عامر انور- حقوقدان
۲ - احمد یعقوب - وکیل خانواده قربانی خشونت پلیس
۳ – عامر انور - حقوقدان

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.