هشدار افزایش اشعه فرابنفش در روز یکشنبه ۷ مرداد

صدا و سیما شنبه 06 مرداد 1403 - 17:07

هشدار افزایش اشعه فرابنفش در روز یکشنبه 7 مرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پدرام قودجانی رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: افزایش اشعه فرابنفش تا عدد ۳ خطر خاصی ندارد، عدد ۴ و ۵ در مدت کوتاه خطرساز نیست، اما بهتر است مردم زیاد در معرض آن قرار نگیرند، اما از اعداد ۸ به بالا برای افراد خطرزاست و آسیب زیادی به پوست و چشم وارد می‌کند.

رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران افزود: میزان اشعه فرابنفش پیش‌بینی‌شده تا روز یکشنبه ۷ مرداد در هوای تهران به عدد ۱۰ تا ۱۱ و حتی در نقاط جنوبی و غربی تهران به عدد ۱۲ خواهد رسید که بسیار خطرناک است.

پدرام قودجانی به شهروندان توصیه کرد جز در موارد اضطراری تردد در شهر نداشته باشند و در صورت نیاز به خروج از منزل از لباس‌های روشن، نازک و آستین‌بلند، کلاه و عینک آفتابی و کرم‌های محافظت‌کننده از پوست استفاده کنند.

رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران همچنین از شهروندان خواست ضمن استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از خودرو‌های شخصی کمتر استفاده کنند تا از تشدید گرما جلوگیری شود.

قودجانی درباره اینکه چرا قبلاً وضعیت هشدار هوای تهران، به رنگ نارنجی اعلام شده بود، توضیح داد: هشدار زرد مربوط به زمانی است که دمای هوا تا ۵ درجه نسبت به میانگین دمای ۱۰ سال اخیر بالاتر باشد که در زمان حاضر هوای تهران چنین شرایطی را دارد، اما افزایش ۸ درجه‌ای دمای هوا نسبت به میانگین ۵ تا ۰ ساله و تداوم آن به‌مدت ۲ روز موجب صدور هشدار نارنجی می‌شود که در زمان حاضر هوای تهران چنین وضعیتی ندارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.