تاثیر جنجالی ETFها بر بازار ارز دیجیتال | قیمت بیت کوین ۷۰ هزار دلار را رد می کند ؟

گسترش نیوز یکشنبه 07 مرداد 1403 - 05:01
هر چند بیشتر تحلیل‌گران در طولانی مدت امیدوار هستند، اما برخی از آن‌ها در کوتاه مدت محتاط عمل می‌کنند.

چارلز ادواردز، بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری Capriole، بیان می‌کند که اگر سرمایه‌گذاران نهادی قصد داشته باشند تا تنوع در سبد دارایی‌های خود را افزایش دهند، راه‌اندازی ETFهای اتریوم در یک بازار نسبتاً ضعیف ممکن است باعث افزایش فشار فروش بیت‌کوین شود.

راه‌اندازی ETFهای اتریوم ممکن است تأثیرات مختلفی بر بازار ارزهای دیجیتال بگذارد. آیا قیمت بیت‌کوین به ۷۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید یا در سطوح بالاتر با فروش شدید خرس‌ها مواجه خواهیم شد؟

برای فهم بهتر این موضوع، در این مطلب به تحلیل تکنیکال قیمت ریپل (XRP)، دوج کوین (DODGE)، تون کوین (TON) و شیبا اینو (SHIB) می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل (XRP)

در ۲۵ جولای (۴ مرداد)، قیمت ریپل از مقاومت سربار ۰.۶۴ دلار ریجکت شد. این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

 

قیمت-ریپل

قیمت ریپل، بین ۰.۵۷ تا ۰.۶۴ دلار در نوسان است و از این سطح خارج نمی‌شود. شیب متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۰.۵۶ دلار) صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت قرار دارد و این نشان‌دهنده برتری گاوهاست. اگر قیمت ریپل به بالای ۰.۶۴ دلار برسد، می‌تواند سیر صعودی خود به سمت ۰.۷۴ دلار را آغاز کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت با کاهش مواجه شود و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان‌دهنده این است که گاوها در کوتاه‌مدت در حال برداشت سود هستند. در این صورت، احتمال شروع یک روند نزولی به سمت SMA ۵۰ روزه (۰.۵۰ دلار) وجود دارد که نشان‌دهنده تشکیل یک محدوده نوسانی بزرگ بین ۰.۴۱ دلار و ۰.۶۴ دلار است.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین (DOGE)

در ۲۵ جولای (۴ مرداد)، قیمت دوج کوین از حمایت کلیدی ۰.۱۲ دلار جهش کرد و این موضوع نشان می‌دهد خریداران در تلاش برای محافظت از این سطح هستند.

قیمت-دوج-کوین

گاوها سعی دارند تا با بالا بردن قیمت به بالای مقاومت ۰.۱۴ دلار، موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آن‌ها در این کار موفق شوند، قیمت دوج می‌تواند تا ۰.۱۸ دلار افزایش یابد؛ جایی که گاوها احتمالاً با دفاع پرقدرت خرس‌ها مواجه خواهند شد.

اگر قیمت با کاهشی شدید به زیر ۰.۱۲ دلار سقوط کند، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این موضوع می‌تواند روند فروش را تسریع کند و قیمت را به ۰.۱۰ دلار کاهش دهد؛ جایی که انتظار می‌رود گاوها مجددا وارد عمل شوند.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین (TON)

در ۲۵ جولای، قیمت تون کوین به زیر سطح حمایت ۶.۷۷ دلار رسید و در همان محدوده بسته شد و یک الگوی سقف دوقلو را تکمیل کرد.

گاوها در تلاش هستند تا قیمت را به محدوده قبلی خود بازگردانند، اما احتمالاً با مقاومت شدید خرس‌ها در سطوح بالاتر مواجه خواهند شد. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۱۲ دلار) کاهش یابد، خرس‌ها تلاش دیگری برای کاهش قیمت به ۶ دلار و در نهایت به ۵.۵۰ دلار خواهند کرد.

اگر خریداران بخواهند از این روند نزولی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک هدایت کنند. در این‌صورت، قیمت می‌تواند تا ۷.۷۲ دلار صعود کند؛ جایی که فروشندگان تلاش خواهند کرد تا بازیابی قیمت را متوقف کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو (SHIB)

در ۲۳ جولای (۲ مرداد) قیمت شیبا اینو به زیر SMA ۵۰ روزه خود (۰.۰۰۰۰۱۷ دلار) رسید، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار کاهش دهند.

خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک بازگردانند. اگر موفق شوند، احتمالا قیمت شیبا برای چند روز بین ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار تا ۰.۰۰۰۰۲۰ دلار تثبیت شود.

همچنین، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک پایین‌تر بیاید، احتمالا خرس‌ها در راس کار باقی خواهند ماند. این موضوع احتمال شکست قیمت به زیر ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار را افزایش می‌دهد. در این صورت شیبا می‌تواند مجدداً حمایت ۰.۰۰۰۰۱۳ دلار را آزمایش کند.

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.