شیوع بیماری‌های واگیر در بین کودکان غزه

صدا و سیما یکشنبه 07 مرداد 1403 - 21:02

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  نبود دارو، بهداشت و سالم نبودن منابع آبی در نوار غزه باعث شیوع انواع بیماری‌ها در بین کودکان شده است.
موشک‌ها، گلوله‌های توپ و بمب‌های هدایت شونده، گرسنگی و بیماری، سلا‌ح‌هایی هستند که متجاوزان اسرائیلی علیه ساکنان نوار غزه از آنها استفاده می‌کنند. اشغالگران، مردم غزه را با همه ابزار‌های مرگبار، در محاصره قرار داده اند. ماه‌هاست که اهالی غزه، سرپناه، دارو و غذا ندارند و به طور مستمر در حال فرار از حملات و آواره شدن از جایی به جای دیگر هستند. با وخامت اوضاع بهداشتی، فلسطینی‌ها با انواع نامعلومی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های واگیر دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از این فلسطینیان به بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه مراجعه می‌کنند تا شاید حلقه نجاتی پیدا کنند.

 

 

تشییع دو شهر در اردوگاه بلاطه
ساکنان نابلس امروز یکشنبه پیکر شهید علی بسام حشاش و شهید لوی محمد میشه را در اردوگاه بلاطه تشییع کردند.
 
 
 
 
 
سازمان جهانی بهداشت: شرایط دشوار بیماران در غزه
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد مبتلایان به بیماری‌های مزمن در شرایط بسیار دشواری در نوار غزه قرار دارند. 
مارگارت هریس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره‌مباشر، درباره سرنوشت هزاران نفر از مبتلایان به بیماری‌های مزمن در نوار غزه گفت: ما به شدت نگران افرادی هستیم که مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند، زیرا مثلا افرادی که از فشار خون رنج می برند، به داروی مناسب نیاز دارند. کسانی که از مشکلات قبلی رنج می برند هم نیازمند داروی مناسب هستند. عده‌ای هر روز به انسولین نیاز دارند. مبتلایان به سرطان هم به شیمی‌درمانی نیاز دارند که درمان پیچیده است و اکنون در نوار غزه در دسترس نیست.
 
شیوع بیماری‌های واگیر در بین کودکان غزه
 
 
تشدید حملات در نوار غزه همزمان با آ‎غاز دور جدید مذاکرات
ارتش رژیم اشغالگر همزمان با دور جدید مذاکرات با مقاومت فلسطین در ایتالیا، با تشدید حملات خود در مناطق مختلف نوار غزه می کوشد مقاومت را تحت فشار قرار دهد.
 
 
انتقال پیکر ۲۷ شهید به بیمارستان ناصر در خانیونس
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره از صبح امروز و بعد از بمباران رژیم صهیونیستی، پیکر ۲۷ شهید به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شده است.
 
شیوع بیماری‌های واگیر در بین کودکان غزه
 
رنج شهروندان غزه برای به دست آوردن آب آشامیدنی در پی تخریب زیرساخت ها
فلسطین پست، تصاویری از رنج و مشکلات شهروندان فلسطینی برای دستیابی به آب آشامیدنی در شمال نوار غزه به سبب کمبود آب و آلودگی آب ها پس از اقدام اشغالگران به بمباران چاه های آب و فاضلاب ها منتشر کرد.
 
 
مقابله گردان های قسام با نظامیان صهیونیست
گردان های قسام ، شاخه نظامی جنبش حماس ، تصاویری از مقابله مبارزان این گروه را با نظامیان اشغالگران و خودروهای زرهی آنها منتشر کرد.
 
 
حمله هوایی صهیونیست ها به شهرک "شیحین" در جنوب لبنان
کانال  بنت جبیل تصاویری از آثار ویرانی به جا مانده در شهرک "شیحین" در جنوب لبنان به دنبال حمله هوایی اشغالگران به اشتراک گذاشت.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.