نمایندگان کدام کشورها در مراسم تحلیف پزشکیان شرکت می‌کنند؟

نامه نیوز دوشنبه 08 مرداد 1403 - 08:38
رئیس ستاد برگزاری تحلیف جزئیاتی از این مراسم را شرح داده و گفته که کدام کشورها و در چه سطحی در مراسم تحلیف که فردا برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مراسم تحلیف پزشکیان فردا عصر برگزار می‌شود و بعدش هم با معرفی کابینه ، دولت چهاردهم شروع به کار خواهد کرد. فعلا اما همه حواس به تحلیف و مهمانان خارجی آن است. گفته شده که بیش از 70 کشور در این مراسم حضور دارند. قطعا هرچه مهمان بیشتر باشد و البته کشورهای بزرگتر و عرصه‌گذارتر در عرصه بین‌الملل در این مراسم حاضر باشند، مسیر تعامل دولت پزشکیان با جهان نیز هموارتر خواهد بود. نکته مهم دیگر آن است که این مهمان در چه سطحی به ایران می‌آیند. بدیهی است که حضور در سطح رئیس جمهور یعنی ایران و انتخابات و ریاست جمهوی جدیدش را بیشتر جدی گرفته‌اند و به  آن احترام می‌گذارند.

رئیس ستاد برگزاری تحلیف در شرح جزئیاتی از  این مراسم گفته: کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، آفریقای مرکزی، پاکستان، سوریه، صربستان، کوبا، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و گینه‌بیسائو در سطح رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور خواهند داشت.

به گفته او، رؤسای مجالس کشورهای روسیه، الجزایر، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان، مالزی، عراق، بورکینافاسو، اوگاندا، کومور، مالی، سریلانکا، سنگال، کره‌شمالی در این مراسم حاضر خواهند بود.

امارات، لبنان، اردن، میانمار، زیمبابوه، قرقیزستان، برزیل، مالدیو و گابن در سطح معاون رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر تاکنون حضور خود را نهایی کرده‌اند.

تانزانیا، نیجر، ونزوئلا، بحرین، یمن، لیبی، مصر، سودان، بولیوی، کویت، موریتانی، میانمار، کنگو، گامبیا، و اریتره نیز در سطح وزیر خارجه اعلام حضور کرده‌اند.

سایر کشورها از جمله هند، نیکاراگوئه، نیجر، غنا، بلغارستان، ایسلند، تونس، مجارستان، کلمبیا، اکوادور، مکزیک، شیلی، اروگوئه، مالت و سیرالئون وزرا و یا سفرای خود را به این مراسم اعزام خواهند کرد.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.