طحان نظیف: لایحه حجاب و عفاف ابهام دارد / موضوع در اختیار مجلس است

نامه نیوز شنبه 13 مرداد 1403 - 11:00
سخنگوی شورای نگهبان درباره امکان‌ عضویت زنان در شورای نگهبان، گفت: از جهت قانون منعی در این زمینه وجود ندارد و از جهت اجرایی این موضوع در اختیار رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز(شنبه) در نشست خبری گفت: طرح حمایت از مالکیت صنعتی چند بار در رفت آمد مجلس و شورا بود. در مقطعی به مجمع ارسال شد که نهایتا به تایید شورا رسید.

وی افزود: طرح اصلاح مجازات قاچاق اسلحه با دو ابهام از جهت استیفای حقوق افراد شناخته شد که به مجلس برگردانده شد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری برای کاهش ساعت اداری که مربوط یه مجلس قبل است، مورد ایراد ما قرار گرفت. مجلس جدید هم هنوز اصلاحات این مصوبه را انجام نداده است. 

طحان نظیف ضمن تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه گفت: این اقدام دد منشانه دشمنان را محکوم می‌کنیم. در آستانه روز خبرنگار هستیم ضمن تقدیر از زحمات شما این روز را به شما راویان حقیقت تبریک می‌گویم.

وی اعلام کرد: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج عفاف و حجاب هم مربوط به مجلس قبل است و هنوز در مورد ابهام این لایحه اصلاحاتی صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح اصلاح نظام صنفی کشور مورد ایراد شورا بود که مجلس ایراد را رفع کرد و در نوبت رسیدگی شورا قرار دارد.

تدبیر در مورد لایحه عفاف و حجاب در اختیار مجلس است

طحان نظیف در پاسخ به سوال ایرنا مینی بر اینکه در صورت عدم رفع ایرادات مجلس به لایحه عفاف و حجاب، این لایحه کلا از دستور کار خارج می شود؟ بیان کرد: این لایحه از مجلس قبل در رفت و آمد بین مجلس و شورا بود و الان موارد باقیمانده نیازمند رفع ابهام از طرف مجلس است و اینکه چه تدبیری  مجلس دارد، باید ببینیم مجلس اصلاحات را انجام می دهد و  اگر برای ما مصوبه‌ای بفرستند ما بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره هفت ساله شدن شورای شهر، گفت: فعلا این موضوع در حد رسانه‌ها مطرح است؛ هیچ طرح و لایحه‌ای در مجلس اعلام وصول نشده، اگر مطرح بشود ما نظر خود را اعلام می‌کنیم.

منع قانونی برای عضویت زنان در شورای نگهبان وجود ندارد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره امکان‌ عضویت زنان در شورای نگهبان گفت: از جهت قانون منعی در این زمینه وجود ندارد و از جهت اجرایی این موضوع در اختیار رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس است.

طحان‌نظیف درباره تشکیل دولت جدید گفت: ما سعی کردیم با همه دولت‌ها تعامل داشته و همکاری کنیم، ما نسبت به مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت هر سوال و نکته‌ای باشد، نظرات آن را مورد توجه قرار داده و خواهیم داد. 

وی افزود: همان طور که رهبری فرمودند موفقیت دولت را موفقیت خود و نظام می‌دانیم. ما در همان ابتدا با رئیس‌جمهور جلسه خوبی داشتیم و امیدواریم افرادی به عنوان اعضای کابینه معرفی و انتخاب شوند که در راستای تعامل قوا گام بردارند.

 تکمیل می‌شود...

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.