افزایش شهدای جنایت صهیونیست ها در غزه به ۳۹ هزار و ۵۵۰ نفر

صدا و سیما شنبه 13 مرداد 1403 - 13:27

افزایش شهدای جنایت صهیونیست ها در غزه به ۳۹ هزار و ۵۵۰ نفر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب؛ وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی بیست و چهارساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت جدید علیه خانواده‌های فلسطینی انجام داد که به شهادت ۳۱ فلسطینی و زخمی شدن ۶۲ نفر دیگر منجر شد. بیشتر شهدا و زخمی‌ها کودکان و زنان هستند.
وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدا در نوار غزه از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل به این باریکه در تاریخ ۷ اکتبر، به ۳۹ هزار و ۵۵۰ نفر رسید و ۹۱ هزار و ۲۸۰ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

 

 

 

تصاویری از بیرون کشیدن پیکر کودکان فلسطینی از زیر آوار در جنوب شهر غزه
خبرگزاری شهاب تصاویری از بیرون کشیدن کودکان فلسطینی از زیر آوار منتشر کرد که در اقدام رژیم صهیونیستی به بمباران خانه‌ای در منطقه الصبره در جنوب شهر غزه به شهادت رسیدند.


کودکان مجروح در حمله دیشب رژیم صهیونیستی به اردوگاه البریج
کانال تلگرام "قدس فید"، ویدئویی از کودکان مجروح در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به اردوگاه البریج در مرکز غزه، منتشر کرد.



تقلای فلسطینی‌ها در غزه برای دسترسی به غذا و آب آشامیدنی
با گذشت نزدیک به ۱۱ ماه از جنگ غزه، فلسطینی‌های این منطقه همچنان تقلا می‌کنند به غذا و آب پاک دسترسی پیدا کنند.
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری اسوشیتدپرس، جنگ اسرائیل علیه حماس ورود کمک‌های به شدت مورد نیاز را به نوار غزه محدود کرده است.
خانواده‌ها برای بقا به آشپزخانه‌های خیریه به شدت وابسته هستند و باید چندین ساعت در گرمای شدید صف بکشند تا بتوانند وعده غذایی اصلی روز و آب دریافت کنند.
غذای روزانه عمدتا برنج است و مرغ فقط یک بار در هفته ارائه می‌شود.
ابوحمزه، که یک آشپزخانه خیریه کوچک ابتدایی را در دیرالبلح اداره می‌کند، می‌گوید بین هشت تا ۱۰ هزار آواره از آشپزخانه وی استفاده می‌کنند.
دسترسی به آب یک چالش روزانه دیگر است، زیرا آب در غزه پس از آن به شدت کمیاب شد که چاه‌های منطقه در حملات هوایی اسرائیل تخریب شد.
فلسطینی‌ها در دیرالبلح ساعت‌ها صف می‌کشند تا بطری‌ها خود یا دبه‌های بنزین را با آب از بشکه‌های آب پر کنند.




کشاورزی، تنها امید برخی مردم غزه برای تامین غذاست
شماری از جوانان غزه با کشاورزی تلاش می‌کنند بحران گرسنگی را پشت سر بگذرانند و به این کار به چشم تنها امید خود برای گذر از این بحران نگاه می‌کنند. 
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی به بررسی بحران غذایی غزه پرداخت.
این مرد ۲۴ ساله فلسطینی امیدوار است که با کشاورزی بتواند با کمبود مواد غذایی و گرسنگی فزاینده در غزه مبارزه کند که ناشی از جنگ در این منطقه است. 

یوسف ابوربیع. تحصیل کرده رشته مهندسی کشاورزی گفت: ما بدترین نوع قطحی را تجربه می‌کنیم. مواد اساسی لازم برای زندگی از قبیل آرد و انواع سبزیجات و میوه و گوشت، موجود نیست. این روز‌ها من به عنوان پدر خانواده، این بذر‌ها را می‌کارم و این بوته‌ها را عمل می‌آورم تا از آنها غذا تهیه کنیم. الان این کار تنها امید من است.

به استناد گزارش سازمان ملل متحد، ۹۶ درصد مردم غزه دچار ناامنی غذایی هستند. از ماه آوریل، میزان کمک‌هایی که به غزه وارد می‌شود ۵۶ درصد کاهش یافته است. 

 

شهادت یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در طولکرم بر اثر حمله پهپادی
به گزارش کانال تلگرامی شبکه العالم؛ منابع فلسطینی اعلام کردند یک خودرو در مسیر ارتباطی بین دو شهرک عتیل و زیتا در شمال طولکرم در کرانه باختری رود اردن هدف حمله هوایی (پهپادی) رژیم صهیونیستی قرار گرفت که به شهادت شماری از فلسطینی‌ها منجر شد.
به گفته منابع فلسطینی؛ شیخ «هیثم بلیدی» یکی از فرماندهان گردان‌های قسام در طولکرم در این حمله به شهادت رسید.



تلاش پرورشگاه موقت برای تامین کودکان بی سرپرست در غزه
این پرورشگاه موقت تلاش می‌کند برای کودکان در غزه تغییر ایجاد کند. این تصاویر مربوط به یکم اوت ۲۰۲۴ است. 
محمد کَلَخ، معلم در این باره گفت: اردوگاه به چند بخش تقسیم می‌شود. نام یکی از بخش‌ها را گذاشته ایم «بازمانده تنها» که متشکل از ۲۰ چادر است. بخش «بازمانده تنها» برای کودکانی است که تنها عضو خانواده شان هستند که زنده مانده اند و اکنون خاله، عمه یا دیگر بستگانشان از آنها نگهداری می‌کنند. ده بخش دیگر هم مثل این داریم. به شدت تلاش می‌کنیم برای این کودکان یتیم غذا و لباس تهیه کنیم.
هاله ابو رجاله، معلم دیگر گفت: به این اردوگاه که آمدم فکر کردم مهم است که این کودکان به تحصیل و یادگیری ادامه دهند و با روش‌های مثبت، انرژی‌های منفی را آزاد کنند و از شر ترس و استرس ناشی از این جنگ خلاص شوند. تخته سیاه و دیگر وسائلم را از خانه آوردم تا به وظیفه ام عمل کنم و به این دانش آموزان درس بدهم.
 





نظامیان صهیونیست یک خبرنگار را در نابلس بازداشت کردند
کانال تلگرام فلسطین پست از بازداشت خبرنگار عاصم النشار، بعد از یورش به خانه اش در نابلس در کرانه باختری خبر داد.



تصاویری از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی قصیر
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه قصیر در مرز سوریه با لبنان حمله کردند.
هواپیما‌های اشغالگر شهر‌های زیتا، مطربا و حوش السید علی را در حومه شهر قصیر در مقابل شهرک القصر لبنان هدف قرار دادند.

 

 

ورودی ویران بیمارستان کویت در رفح
کانال تلگرام الرساله تصویری از ورودی بیمارستان کویت و اطراف آن در مرکز رفح منتشر کرد که کاملا ویران شده است.


پست "هیثم البلیدی" قبل از شهادت: این طوفان خروشان، همه شما (اشغالگران) را نابود خواهد کرد
به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری قدس، "هیثم البلیدی" از فرماندهان گردان های الاقسام – طولکرم که در حمله پهپادی بامداد روز شنبه رژیم صهیونیستی در شمال طولکرم به شهادت رسید، پیش تر، در پستی، نوشته بود: "همانا طوفان خروشانی که به دستور خداوند متعال و به دست سربازان خدا به راه افتاده، آمده است تا همه شما (اشغالگران) را غرق (نابود) کند."

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.