تداوم آلودگی هوای پایتخت

صدا و سیما یکشنبه 14 مرداد 1403 - 09:51

تداوم آلودگی هوای پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای تهران که در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۲۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت امروز یکشنبه ۱۴ مرداد نیز با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۱ همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

متخصصان در این شرایط به کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌کنند در صورت امکان در منزل بمانند.

براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، هوای ۵ ایستگاه پیروزی (منطقه ۱۳)، ستاد بحران (منطقه ۷)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، ژئوفیزیک (منطقه ۶) و شهرداری (منطقه ۱۵) در وضع قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و دیگر مناطق ناسالم برای گروه حساس یا در شرایط قابل قبول هستند.

از ابتدای امسال تا امروز، پنج روز هوای پاک، ۹۷ روز هوای سالم، ۳۳ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای همه گروه‌های سنی در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

مدیریت بحران استان تهران نیز درباره افزایش دمای هوای تهران و خطر گرمازدگی در پایتخت به شهروندان هشدار داد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت:از دوشنبه ۱۵ تا پنج شنبه ۱۸ مرداد با توجه به استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما در استان تهران، احتمال افزایش اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) و خطر گرمازدگی در تهران وجود دارد.

حامد یزدی مهر به شهروندان به ویژه گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان توصیه کرد در این مدت از تردد‌های غیرضروری در شهر خودداری کنند. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: در این مدت خودداری از تردد در ساعات میانی روز، محافظت از پوست و چشم در مقابل اشعه مضر خورشید، انجام کار در فضای باز در ساعت‌های عصر و شب یا ابتدای صبح، مدیریت مصرف برق و آب، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش تردد خودرو‌های شخصی، کاهش تولید گرما و کاهش مصرف سوخت، تنظیم دور آبیاری بمنظور افزایش رطوبت در باغ‌ها و تعدیل دمای هوا، ایجاد سایبان و کنترل دمای کلونی‌های زنبور عسل و سالن‌های پرورش قارچ، کنترل دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها و احتیاط در برج‌ها و تاسیسات مرتفع در دستور کار قرار گیرد.

حامد یزدی مهر افزود: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد هم در ساعت‌های بعدازظهر تا شب گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه جنوبی و غربی استان دور از انتظار نیست.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.