۶۸ روستای خراسان جنوبی تا هفته دولت آبرسانی می‌شود

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 14 مرداد 1403 - 17:03
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تا هفته دولت امسال ۶۸ روستای استان در قالب ۲۳ پروژه آبرسانی از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند. 

علیرضا عباس‌زاده امروز، یکشنبه ۱۴ مرداد در قرارگاه جهاد آبرسانی روستایی استان افزود: فاز اول طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با دو هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی در قالب ۴۹ پروژه در حال اجراست و ۱۱ هزار و ۹۱۴ نفر جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه دهه فجر سال گذشته ۶۵ روستای استان آبرسانی شدند، متذکر شد: با افتتاح طرح‌های هفته دولت امسال، تعدادی  از روستاهای دیگر نیز در کنار طرح جهاد آبرسانی، از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

عباس زاده با بیان اینکه حدود ۵۰۰ روستای استان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شود، اضافه کرد: چنانچه در روستایی با پیمانکاران و شرکت آب و فاضلاب همکاری نشود، پروژه در روستاهای دیگر آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: مسأله آب، مدیریت و کنترل آن برای استان کم آب ما خیلی اهمیت دارد، اگر قرار است روستاها از آب شرب برخوردار شوند باید نهایت همکاری را با مجموعه دستگاه‌های اجرایی مربوطه داشته باشند.

به گفته وی اولویت‌های آبرسانی در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان اعلام شده است اما باید کانون‌های جمعیتی و روستاهای پرجمعیت در اولویت قرار بگیرند.

معاون استاندار با ذکر این نکته که در برخی روستاها از جمله تیغدر و قومنجان قاین حدود سه هزار نفر جمعیت ساکن هستند که با تنش آبی مواجه هستند، گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به زودی این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند.

عباس زاده تأکید کرد: خراسان جنوبی جزو استان‌های دارای تنش آبی است لذا در کنار آبرسانی به روستاهای استان باید فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب نیز در روستاها مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.