مرکز آلما: حمله ایران گسترده‌تر از ۱۴ آوریل خواهد بود

صدا و سیما دوشنبه 15 مرداد 1403 - 06:52

 مرکز آلما: حمله ایران گسترده‌تر از حمله ۱۴ آوریل خواهد بود

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مرکز تحقیقات و آموزش «آلما» (Alma) واقع در سرزمین‌های اشغالی در صفحه رسمی اش در شبکه اجتماعی «ایکس»، به ارزیابی حمله (احتمالی) ایران به اسرائیل پرداخت

این مرکز تحقیقاتی نوشت: «بر اساس اظهارات {مقامات} ایران در روز‌های گذشته، به نظر می‌رسد حمله مورد انتظار از جانب ایران در پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، گسترده و قابل توجه باشد و از حمله ۱۴ آوریل بزرگ‌تر باشد.

برآورد ما این است که این حمله شامل شلیک ترکیبی موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپاد‌ها از بسیاری از نقاط در غرب ایران باشد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش ایران، هر دو، در آن شرکت خواهند داشت.

همچنین ما ارزیابی می‌کنیم که بیشتر شلیک‌ها از بخش‌های بازِ نزدیک به مراکز زیرزمینی و با استفاده از پرتابگر‌های سیار صورت خواهد گرفت. شمار سکو‌های پرتابی که در هر پایگاه زیرزمینی ایران وجود دارد به نسبت محدود است و می‌تواند میزان آتش و دامنه شلیک‌ها را محدود کند.

از دیگر سو، استفاده از پرتابگر‌های سیار که از مراکز زیرزمینی خارج می‌شوند، انعطاف پذیری بیشتر و دامنه‌های شلیک قابل‌توجه تری را فراهم می‌کند.

ما در نقشه ضمیمه شده، ۱۲ منطقه احتمالی پرتاب در غرب ایران را علامت گذاری کرده ایم. برآورد می‌شود این حمله با هماهنگی محور گروه‌های نیابتی ایران، به ویژه حزب‌الله صورت بگیرد که به ترور «فواد شاکر» پاسخ خواهد داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.