(عکس) نخستین ساختمان بانک ملی در ایران

فرارو پنج شنبه 18 مرداد 1403 - 14:36
ساختمان جدید بانک ملی در آغاز عصر پلهوی توسط معماری ایرانی-ارمنی «مارکار گالستیانس» در همان محل ساخته شد که امروز به عنوان بانک تجارت شعبه میدان امام خمینی شناخته می‌شود.

بانک شاهنشاهی ایران واقع در ضلع شرقی میدان توپخانه تهران در عصر ناصرالدین شاه قاجار است؛ «ایمپریال بانک» یا بانک شاهنشاهی یک بانک انگلیسی بود که به عنوان اولین بانک ایران در سال ۱۸۸۹ توسط بارون «جولیوس دو رویتر» بانکدار یهودی-انگلیسی با امتیار دولت تاسیس شد.

به گزارش انتخاب، گفتنی است در ۹ مرداد ۱۳۳۱ دکتر مصدق این بانک را تعطیل کرد که بعدا بانک غیردولتی «بازرگانی» جای آن را گرفت. ساختمان جدید این بانک نیز در آغاز عصر پلهوی توسط معماری ایرانی-ارمنی «مارکار گالستیانس» در همان محل ساخته شد که امروز به عنوان بانک تجارت شعبه میدان امام خمینی شناخته می‌شود.

(تصویر) نخستین ساختمان بانک ملی در ایران

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.