حسن طلا می خواهد، زارع و یونس فینال المپیک/ زنده از سالن کشتی پاریس: روز سرنوشت ساز آزاد

ورزش سه جمعه 19 مرداد 1403 - 12:38
شاید امروز را بتوان سرنوشت سازترین روز کشتی آزاد ایران در المپیک دانست، روزی که در انتظار اولین طلا هستیم.

به گزارش "ورزش سه"، پرونده کشتی فرنگی ایران با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز بسته شد و تیم حسن رنگرز در مجموع به عنوان قهرمانی تیمی دست یافتند تا روحیه بالایی را هم به کاروان ایران هم به تیم ملی کشتی آزاد تزریق کنند.

حسن یزدانی از دیروز کار خود را در کشتی آزاد آغاز کرد و موفق شد بدون حرف و حدیث به فینال برسد. او برخلاف انتظارها حتی در فینال هم با جانشین دیوید تیلور روبرو نخواهد شد چون در نیمه نهایی آرون بروکس برابر رمضانوف شکست خورد. این حریف بلغار امشب با یزدانی برای کسب مدال طلا روبرو خواهد شد.

اگرچه از همین حالا خیلی ها طلای وزن 86 کیلوگرم را برای حسن یزدانی کنار گذاشته اند، اما نحوه مبارزه رمضانوف به ویژه برابر بروکس طوری بود که چندان نباید او را دست کم گرفت. یزدانی در سومین المپیک خود به دنبال دومین طلا خواهد تا در صورت صید این طلا بتواند با 2 طلا و یک نقره پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک لقب بگیرد. 

از سوی دیگر یونس امامی در 74 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم کار خود را در مرحله مقدماتی آغاز می کنند و امیدواریم که هر دو بتوانند به فینال المپیک راه پیدا کنند، اگرچه مسیر سختی پیش رو دارند. به ویژه یونس امامی که در وزن پرمدعی 74 کیلو با قرعه سختی هم مواجه شده و حتی باید برخلاف سایر کشتی گیران کار خود را در مرحله یک شانزدهم نهایی آغاز کند. 

زارع اما به عنوان مدعی اصلی کسب مدال طلای سنگین وزن و قهرمان سال 2023 جهان تا نیمه نهایی کار دشواری نخواهد داشت و در این مرحله با طاها آکگول ترکیه ای روبرو می شود که رقیب اصلی او به شمار می رود. 

در ادامه لحظه به لحظه از اخبار و حواشی مسابقات کشتی آزاد المپیک پاریس همراه باشید:

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.