عمر ناوگان حمل و نقل عمومی تربت حیدریه بالا است

خبرگزاری ایسنا شنبه 20 مرداد 1403 - 12:42
رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه با اشاره به فرسودگی و عمر بالای ناوگان اتوبوس‌رانی درون شهری بخش خصوصی و ناوگان تاکسیرانی، گفت: میانگین سنی اتوبوس‌های بخش خصوصی فعال ۲۲ سال است.

 مهدی علیزاده بیستم مردادماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در همین خصوص اظهار کرد: برای تعویض و یا نوسازی این ناوگان با اعطای تسهیلات و کمک‌های دولتی آماده همکاری با بخش خصوصی و تاکسیرانان هستیم.

وی با بیان اینکه خرید هر دستگاه اتوبوس حداقل شش تا هفت میلیارد تومان هزینه دارد و همچنین دو میلیارد تومان هزینه نوسازی هر دستگاه اتوبوس است از تعویض ۱۷ دستگاه تاکسی و نوسازی یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه گفت: ۳۳ دستگاه اتوبوس واحد در خدمت به همشهریان فعال هستند که از این تعداد ۱۱ دستگاه متعلق به بخش خصوصی است، ۷۵۰ دستگاه تاکسی زرد، ۶۵۰ دستگاه خودرو که در قالب آژانس و سرویس مدارس در سطح شهر تربت‌حیدریه فعالیت می‌کنند، ضمن آنکه سال گذشته دوازده دستگاه اتوبوس با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۲ میلیارد خریداری ‌شده که ۲۵ درصد این مبلغ توسط شهرداری و مابقی توسط دولت پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از جمله چالش‌های این سازمان تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای شخصی هستند، گفت: به دلیل پایین بودن تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی تعداد آژانس‌های مسافربری درون شهری از ۹۱ شرکت فعال به ۴۱ شرکت کاهش پیدا کرده است و به دلیل اینکه پایگاه‌داده این تاکسی‌ها در اختیار ما نیست، آن‌طور که باید نمی‌توانیم بر آن‌ها نظارت داشته باشیم اما شکایت‌های مردمی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌نماییم.

علیزاده گفت: تاکنون ۱۲۶۶ نفر از رانندگان تاکسی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که البته باید تعداد این افراد بیش از این باشد، اما برخی از عزیزان خود تمایلی به پرداخت حق بیمه ندارند.

وی در ادامه از تجهیز و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر تربت‌حیدریه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۶۰ میلیارد ریال با هدف کنترل ترافیک شهری خبر داد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه گفت: ۱۰ دوربین پلاک‌خوان، ۲۷ دوربین نظارتی و دو دوربین ثبت تخلف از جمله تجهیزات این مرکز هستند که در آینده نزدیک با اتصال به کابل فیبر نوری که به‌صورت هوشمند عمل خواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه منابع درآمدی سازمان صرف امور داخلی، توسعه و تجهیز و ارائه برخی خدمات به رانندگان ناوگان حمل و نقل می‌شود، به برشمردن منابع درآمدی پرداخت و افزود: عوارض خودرو، صدور و تمدید پروانه تاکسی‌ها و وانت‌بارها و مؤسسات مسافربری، مرکز معاینه فنی، پارکینگ‌های سطح شهر و مستقلاتی ازجمله بازار زعفران از جمله منابع درآمدی این سازمان است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.