کشف بیش از ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری ایسنا شنبه 20 مرداد 1403 - 13:20
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف بیش از ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شد.

سردار حسین امجدیان ۲۰ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: همواره خبرنگاران به عنوان قاصدان امین در عرصه آگاهی‌بخشی گام برمی‌دارند، کسانی که با تلاش صادقانه در تقابل با جنگ نرم به ویژه جنگ ترکیبی، با اطلاع‌رسانی شفاف از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: در این برهه از زمان خبرنگاران رسالت خطیر آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی مردم را برعهده دارند، کسانی که چشمان بینا و زبان صادق مردم هستند.

امجدیان در ادامه با اشاره به اینکه پلیس بیش‌تر به دنبال انجام اقدامات بازدارنده و ایجابی برای مردم است، تصریح کرد: البته مواردی همچون سرقت و مواد مخدر را نمی‌توان به صورت ایجابی انجام داد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری به کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت، کشف ۱۳ درصدی افزایش سرقت، انهدام ۱۶ فقره باند سرقت، کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت‌های مهم، کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت خودرو، افزایش ۱۴ درصدی کشف سرقت خودرو، منفی بودن سرقت‌های مسلحانه در استان، کشف ۱۴۸ فقره سرقت موتورسیکلت، کاهش ۲۰ درصدی وقوع سرقت اماکن، کاهش ۳۳ درصدی وقوع سرقت منزل، افزایش ۱۰۰ درصدی کشف کیف‌قاپی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد.

امجدیان در ادامه گفت: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۰۹ فقره گواهینامه در استان صادر شد، همچنین انجام شماره‌گذاری در استان ۵۵ هزار و ۶۴۰ فقره بوده که افزایش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی از شناسایی ۹۸۱ نفر از اتباع خارجی بیگانه در سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: این مساله موضوع افزایش ۴۷ درصدی را به همراه داشته و در این مدت هشت دستگاه خودروی اتباع خارجی توقیف شد.

امجدیان گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در استان ۴۹۸ طرح اجرا شد که بازدید از واحدهای صنفی در زمینه حجاب و عفاف ۲۹۴۸ فقره یعنی افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین ۴۷۸۳ مورد تذکر به واحدهای صنفی در استان انجام شد که افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ مورد پلمب واحدهای صنفی در استان انجام شد.

امجدیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۲ هزار گذرنامه زیارتی در استان چاپ شود، تصریح کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۴۳ جلد گذرنامه در استان صادر شده است.

وی در ادامه از کشف بیش از ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی و ۲۶ مورد پلمب اماکن آلوده به مواد مخدر صورت گرفت.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در راستای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ ۱۰۸۳ طرح عملیاتی انجام شد که به صورت مستمر این طرح ادامه خواهد داشت، همچنین در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر ۱۰ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

امجدیان اضافه کرد: در زمینه جرایم سایبری در استان ۱۱۸۲ پرونده تشکیل شد که افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد، همچنین ۹۴۱ پرونده کشفیات جرایم در استان تشکیل شد.

وی گفت: در این مدت ۶۵۷۲ تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد، همچنین ۲۲۹ هزار و ۱۵۰ تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ انجام شد که تعداد تماس‌های برقرار شده یک درصد رشد داشته است و مدت زمان حضور پلیس در صحنه پیشگیری ۱۵ دقیقه است.

امجدیان با اشاره به طرح امنیت محله‌محور در استان، بیان کرد: رسالت پلیس تامین نظم، امنیت و آرامش مردم است که این امر جز با همکاری مردم محقق نخواهد شد، گرچه نقش اصحاب رسانه در تامین امنیت تاثیرگذار است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در مورد اموال مسروقه مکشوفه، گفت: پیگیری‌ها برای شناسایی مال باخته انجام می‌شود، در صورتی‌که مال باخته تا ۶ ماه شناسایی نشد اموال تحویل دادگستری و ستاد اجرایی فرمان امام می‌شود.

امجدیان در پایان با اشاره به اینکه مقدمات کار دهمین مرحله طرح آرامش در شهر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر است.

انتهای پیام

 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.