رانندگان موظفند کولر را به درخواست مسافر روشن کنند

صدا و سیما یکشنبه 21 مرداد 1403 - 11:46

رانندگان موظفند کولر تاکسی را به درخواست مسافر روشن کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای استفاده از کولر در تاکسی ها، الزام قانونی وجود دارد و اینکه مسافران باید مبلغ مازادی بابت بهره مندی از کولر بپردازند، گفت: بر اساس نرخ گذاری که انجام شد این الزام وجود دارد و در صورت درخواست مسافران، باید رانندگان از کولر استفاده کنند.

مهدی چمران، افزود: مگر اینکه به دلیل خرابی، امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد که در این صورت رانندگان حق دریافت مبلغی بابت این موضوع ندارند. 

آقای چمران درباره زمان ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: فرآیند اداری این موضوع در حال انجام است، اما در مورد مباحث مربوط به حمل، نمی‌توانیم زمان مشخصی اعلام کنیم، به محض حمل و ورود به گمرک، اطلاع رسانی خواهد شد. 

رئیس شورای شهر  در ادامه درباره نرخ گذاری سرویس‌های مدارس، نیز گفت: میانه داری در این باره کمی دشوار است چرا که افزایش نرخ سرویس باعث گله مندی والدین می‌شود و از سوی دیگر در صورت افزایش نیافتن، رانندگان تاکسی حاضر به خدمات دهی نمی‌شوند. این امر همانطور که سال گذشته شاهد بودیم باعث حضور تاکسی‌های اینترنتی می‌شود که تبعات خوبی نخواهد داشت.

آقای چمران درباره حادثه فوت یکی از کارمندان شهرداری در پی سقوط در چاه آسانسور گفت: هنوز گزارش مبسوط و رسمی در اینباره ارائه نشده است. البته آتش نشانی توضیحاتی داده، اما منتظر گزارش شهرداری هستیم.

رئیس شورا با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل و تخریب ساختمان فنی عمرانی شهرداری تهران نیز گفت: در این باره هم خواستار ارائه گزارش در مورد علل حادثه شده ایم. الزامی برای استفاده از تجهیزات آتش نشانی برای موارد عمرانی وجود ندارد، اما می‌توان برای کمک رسانی از آن استفاده کرد.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورای شهر با تاکید بر اینکه دو رشته ورزشی تکواندو و کشتی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بیش از ۴.۵ همت اعتبار برای بهسازی اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از قهرمانان اختصاص داده‌ایم. 

در ادامه عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت به روز رسانی اساسنامه شرکت ارتباطات مشترک شهر بر اساس آئین نامه معاملات شهرداری تهران، تأکید کرد. سوده نجفی، افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شرکت ارتباطات مشترک شهر باید نقشه جامع نیاز شهر تهران به دکل ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های رادیویی را تهیه وبرای به جانمایی در قالب طرح جامع مکان یابی و به شورا ارائه می‌کرد که تا کنون اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در ۱۹ تیر امسال تذکری دادم که هنوز پاسخ تذکر من بعد از یک ماه داده نشده است، تصریح کرد: آقای زاکانی مدعی شده که ۱۳ میلیارد یورو تفاهم نامه منعقد کرده و قطعا این تفاهم نامه‌ها مربوط به شهرداری است و ما درخواست کردیم در اختیار اعضا قرار بگیرد تا بدانیم چه محتوایی دارد.

 مهدی اقراریان ادامه داد: دو میلیارد یورو هم که برای قرارداد چین مطرح شده، محقق نشده و تنها بخشی از آن وارد تفاهم شده است. اینکه آقای زاکانی گفته من ضمانت نامه دارم باید این ضمانت نامه‌ها را به شورا ارائه دهد تا بدانیم دلایل کافی برای مسائلی که مطرح می‌کند، دارد؟

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: باید اقدامات لازم در زمینه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری در حوزه فرهنگی انجام شود.

زهرا شمس احسان افزود: هنوز اتفاق خاصی در مورد املاک شهرداری در این سه سال نیفتاده است. در مصوبه تعیین تکلیف املاک شهرداری که به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده، شهرداری ملزم به ارائه تخفیف به مجموعه‌های فرهنگی و جهادی شده و مقرر شد که مراتب به شورا ارائه شود.

شمس احسان با بیان اینکه با گذشت ۱۰ ماه از ابلاغ این مصوبه هنوز اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: این موضوع منجر به سردرگمی پیمانکاران شده است و پیگیری نکردن این موضوع منجر به تأخیر در تحقق اهداف حوزه فرهنگی و اجتماعی شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.