روایت سازی صهیونیست‌ها پس از هر کشتار

صدا و سیما دوشنبه 22 مرداد 1403 - 02:37

روایت سازی صهیونیست‌ها پس از هر کشتار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ برنامه جهان امروز شبکه خبر با حضور آقای علی الاعور، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی از شهر رام الله در کرانه باختری، روایت سازی صهیونیست‌ها پس از هر کشتار فلسطینی‌ها را بررسی کرد که متن آن به این شرح است:

سؤال: واکنش‌های جهانی به بمباران مدرسه تابعین همچنان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در این جنگ مدارس، بیمارستان ها، ساختمان سازمان ملل، چادر آوارگان و کادر درمان و خبرنگاران را بمباران کرده است، در مجموع حدود ۴۰ هزار انسان را شهید کرده است که بیشتر آن کودکان و زنان بوده اند. بعد از هر حادثه و بمباران و رخدادی در داخل غزه این رژیم ادعا می‌کند که نه حماس را هدف قرار داده است. نظر شما از چنین ادعا‌هایی که صهیونیست‌ها از ابتدای جنگ تا الان بعد از هر بمباران و جنایت داشتن چه است؟

الاعور: بله در طول بیش از ۳۰۰ روز و ده ماه، اشغالگران شهروندان و بیگناهان را می‌کشند و در بیمارستان معمدانی، بیمارستان الشفاء، بیگناهان و زنان و کودکان را در بسیاری از مراکز پناهندگان کشته اند، آوارگان را آتش زده اند. روز گذشته جنایتی در مدرسه التابعین در حی الدرج در شهر غزه بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده اند و در نتیجه این اشغالگران به حملات خودشان ادامه می‌دهند و بهانه می‌کنند که با مقاتلان و نیرو‌های حماس می‌جنگند. تحقیقاتی انجام شده است و شواهد نشان می‌دهد که جنگجویان حماس در اینجا‌ها حضور نداشته اند، مبارزان حماس حضور نداشته اند. همه کسانی که شهید شده اند، در جنایت کشتار التابعین از زنان و کودکان بوده اند. در مراکز آوارگان که ادعا می‌کردند امن است، اما اسرائیل مدارس را بمباران می‌کند، بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، مساجد را بمباران می‌کنند. مردمی که نماز صبح اقامه می‌کردند، آنها را با موشک‌هایی که بیش از یک تن وزن داشتند کشتند. بیش از ۷ هزار درجه اینها گرما و حرارت داشت، ببینید که چه جنایتی مرتکب شده اند که حتی تکه تکه‌های شهدا قابل شناسایی نبود. بار دیگر می‌گویند که اسرائیل به کشتار جمعی علیه ملت ما ادامه می‌دهد و بهانه می‌آورد که آنها مبارزان حماس هستند، نه، مبارزان حماس در آنجا حضور ندارند. همه شواهد و همه ویدئو‌ها و همه تصاویر تأکید می‌کند که آنها از زنان و کودکان هستند، از بیگناهان هستند، بی دفاعان هستند؛ بنابراین به نظر من اسرائیل بیش از ۴۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها را به شهادت رسانده اند و بیش از ۹۰ هزار نفر را زخمی کرده اند و همچنان به جنایت‌های خودش ادامه می‌دهد و اروپا و آمریکا همچنان ساکت هستند و آمریکا حمایت معنوی و تسلیحاتی و مالی می‌کند از رژیم اسرائیل و از حق وتو استفاده می‌کند؛ بنابراین ما با ائتلاف ناتو در غزه می‌جنگیم. آمریکا، بریتانیا و فرانسه ضد ملت فلسطین هستند، این سلاح‌ها از کجا می‌آید، سلاح‌های امریکایی. ملت فلسطین با سلاح‌های امریکایی کشته می‌شود و تا این لحظه اسرائیل همه قوانین بین المللی انسانی را از بین برده است اروپا کجا است، اتحادیه اروپا کجا است که از دموکراسی و حقوق بشر دم می‌زنند. اسرائیل قانون بین الملل را در طول این ده ماه نقض کرده است و جنایت‌ها و کشتار‌هایی که مرتکب شده است. اروپایی‌ها و امریکایی‌ها چه کاری برای ملت فلسطین کرده اند جز اینکه به اسرائیل سلاح و پول می‌دهند، جنگنده‌های اف ۳۵ می‌دهند، جنگنده‌های اف ۱۵ و اف ۱۶ می‌دهند، بمب‌هایی می‌دهند که چندین تن وزن دارد و به نوار غزه شلیک می‌کند. نوار غزه‌ای که بیش از جنگ جهانی اول بمباران شده است. در غزه کشتار جمعی و نسل کشی دارد اتفاق می‌افتد و در نتیجه به رأی من موضع اروپا و امریکا از اسرائیل حمایت آمیز است. الان ما نیاز داریم به موضع گیری بین المللی واضح و امریکا درباره جنایت‌هایی که در غزه مرتکب می‌شوند، از امریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهیم که این جنایت‌ها را در حق ملت ما در نوار غزه متوقف کنند. 

سؤال: یک چالش و مشکلی که اینجا وجود دارد در خلال این جنایت‌ها، نقشی است که رژیم صهیونیستی در توافق و مذاکرات دارد ایفا می‌کند در حالی که طرف صهیونیست در این مدت خودش را مشغول مذاکره با حماس نشان داده بود، نتانیاهو اخیراً در مصاحبه‌ای که با مجله تایم داشته است گفته است اساساً هیچ توافقی را بدون نابودی حماس قبول نمی‌کند. جالب این است که نابودی که به لحاظ نظامی هم محقق نشده است و طرف فلسطینی می‌گوید که پیروزی که صهیونیست‌ها در صحنه نظامی به دست نیاورده اند را در مذاکره به آنها هدیه نخواهد داد. در سرزمین‌های اشغالی هم خود مذاکره کنندگان و رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو را عامل شکست مذاکرات معرفی می‌کنند. نظر شما درباره نگاهی که طرف اسرائیلی به مذاکرات دارد چه است، آیا آنها دارند از این مذاکرات صرفاً بعنوان یک نمایش استفاده می‌کنند تا جنایات خودشان را ادامه بدهند و غزه را بیشتر نابود کنند؟

الاعور: اولاً همه اسرائیل و جامعه آن در یک حالت آماده باش قرار دارند، در یک حالت ترس و رعب و وحشت قرار دارند، به خاطر حملات احتمالی حزب الله و ایران در پاسخ به ترور شهید فواد شکر در جنوب بیروت و شهید اسماعیل هنیه در مرکز تهران. الان یک اختلاف شدید در بین جامعه رژیم صهیونیستی است. همه در اسرائیل می‌دانند که نتانیاهو است که تبادل اسراء را به تعویق می‌اندازد و آن را معطل کرده است و مانع تراشی می‌کند و می‌خواهد جنگ را ادامه بدهد و به کشور‌های همسایه بکشاند و جنگ فراگیری را در منطقه به راه بیندازد. الان جامعه رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که نتانیاهو است که جلوی تبادل اسراء را گرفته است، اما مهم این است که نتانیاهو از تحقق اهداف خودش در نوار غزه شکست خورده است. چرا نتانیاهو به تهران حمله کرد، چرا به بیروت حمله کرد، به ضاحیه جنوبی بیروت، چون به شدت در نوار غزه شکست خورده است و به اهداف خودش نرسیده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند که مقاومت فلسطین بار دیگر در نوار غزه ظهور و بروز پیدا کرده است و حزب الله در جبهه شمالی حملات خودش را همچنان ادامه می‌دهد و ارتش یمن و انصارالله یمن همچنان حمایت می‌کنند از ملت فلسطین و مقاومت مسلحانه عراق نیز از ملت فلسطین حمایت می‌کند؛ بنابراین اسرائیل الان در یک حالت ترس شدید به سر می‌برد و در مقابل نتانیاهو یک فرصت وجود ندارد. روز پنجشنبه آینده مذاکرات در دوحه برای توقف جنگ و همچنین پاسخ ایران. به هر حال امروز مسئولان اسرائیلی می‌گویند که مقامات ایرانی تصمیم پاسخ را گرفته اند و حزب الله تصمیم پاسخ را گرفته است و پاسخ حتمی خواهد بود. اما الان ناو‌های هواپیمابر امریکایی و فرانسوی و انگلیسی ایران را تهدید می‌کنند و از اسرائیل حمایت می‌کنند. به نظر من خاورمیانه اگر وارد جنگ فراگیر شود، همه خاورمیانه می‌سوزد و یک جنگ فراگیر رخ می‌دهد؛ بنابراین بایدن به خوبی باید بداند که تبادل اسراء روز پنجشنبه آینده آخرین فرصتی است که ایران و حزب الله به آنها و به همه کشور‌های جهان داده اند. اگر آتش بس محقق نشود در نوار غزه، پاسخ از تهران و حزب الله و ضاحیه جنوبی و جنوب لبنان حتمی خواهد بود.

سؤال: فرسایش و انتظاری که طرف صهیونیستی می‌کشد، سیدحسن نصرالله هم هفته پیش انتظار کشیدن صهیونیست‌ها را بخشی از مجازات آنها عنوان کرده بود. ارزیابی شما از این وضعیتی که الان صهیونیست‌ها در آن قرار دارند چه است؟

الاعور: بله قطعاً همینطور است. جنگ فرسایشی که حزب الله آن را رهبری می‌کند در جبهه شمالی و همچنین مقاومت فلسطین آن را رهبری می‌کند و درباره پاسخ آینده ایران باعث شده است که کل رژیم اسرائیل همه در انتظار پاسخ ایران باشند. جنگ روانی بسیار بزرگی در اسرائیل وجود دارد و یکی از کارشناسان اسرائیلی همین را گفت، گفت که جنگ فرسایشی که ایران آن را هدایت می‌کند و حزب الله آن را هدایت می‌کند، خطرناک‌ترین جنگ علیه اسرائیل از هرگونه جنگی است. به معنی اینکه الان جنگ فرسایشی ادامه دارد و گزینه دیگری در مقابل نتانیاهو جز توقف جنگ وجود ندارد، چون جبهه‌های یاری کننده پشتیبانی می‌کنند. سیدحسن نصرالله گفت که متوقف کنید کشتار کودکان و کشتار جنگ را و اگر این کار را بکنید در جبهه شمالی آتش بس برقرار می‌شود. سید الحوثی هم را گفت، اگر که جنگ را در نوار غزه متوقف کنید، ما هم هدف قرار گرفتن کشتی‌ها را در دریای سرخ را متوقف می‌کنیم، الان در دریای سرخ و اقیانوس هند و دریای عرب برای کشتی‌های امریکایی و اسرائیلی عبور و مرور ممنوع شده است؛ بنابراین الان یک قدرت رو به افزایشی برای نیرو‌های فلسطینی و ملت فلسطین، جنگ فرسایشی از سوی پهپاد‌ها و موشک‌های حزب الله. هر روز شلیک می‌شود به شمال فلسطین اشغالی علیه شهرک نشین‌ها در کریات شمونه، المطله و جلیل الاعلی. این جنگ فرسایشی اگر ادامه یابد، مهمتر از آن ایران نیز سلاح بازدارندگی دارد تا این لحظه رژیم اسرائیل از پاسخ ایران می‌ترسد و از پاسخ حزب الله می‌ترسد. الان کل جامعه رژیم اسرائیل در حالت آماده باش هستند در حالت ترس و وحشت هستند و در نتیجه جنگ فرسایشی بسیار بسیار خطرناک است علیه رژیم اسرائیل و مهمتر از همه اینها ایران سلاح بازدارندگی دارد در مقابل هرگونه تهدید‌های امریکایی و غربی. حزب الله سلاح بازدارندگی دارد و این معادله جدیدی است که ایران در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است، ایران بازیگر اساسی در سیاست اقلیمی و بین المللی است و حزب الله بخشی از مقاومت و بخشی از محور مقاومت است و امکان ندارد که قدرت حزب الله را نادیده گرفت. جبهه‌های یاری کننده یک موضع درخشانی اتخاذ کرده اند در برابر ملت فلسطین و ترور شهید اسماعیل هنیه در مرکز تهران خدشه وارد کرد به شرف ایران و خدشه وارد کرد به امنیت و حاکمیت ایران. به نظر من رژیم اسرائیل همچنان باید منتظر پاسخ ایران باشد و پاسخ حزب الله باشد. این آخرین فرصت در مقابل نتانیاهو است برای آتش بس، روز پنجشنبه آینده در مذاکرات تبادل اسراء و آزاد کردن اسراء نیرو‌های امنیتی اسرائیل و در مقابل آنها مروان البرغوثی این آخرین فرصت در مقابل نتانیاهو است و الا پاسخ ایران و حزب الله به زودی اتفاق خواهد افتاد اگر که مذاکرات در دوحه شکست بخورد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.